۱۴۰۲ مرداد ۱۲, پنجشنبه

سامان یاسین هنرمند و زندانی سیاسی کُرد به زندان اوین منتقل شد

سامان یاسین، خواننده و ترانه‌ساز بازداشت ‌شده اهل کرمانشاه (کرماشان)، به دلایل نامعلومی از زندان رجایی‌شهر به زندان اوین انتقال داده شده است.
بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز چهارشنبه ١١ مرداد ماه ١٤٠٢ (٢ آگوست ٢٠٢٣)، سامان یاسین، زندانی سیاسی، ۲۷ ساله، خواننده رپ و ترانه‌سرا از زندان رجایی‌شهر به بند هشت زندان اوین منتقل شد.

به گفته یک منبع مطلع، انتقال سامان یاسین به صورت فوری همراه با جمعی از زندانیان سیاسی باسابقه انجام گرفته است.
سامان یاسین به تازگی از وضعیت ناپایدار جسمی و روانی خود به دلیل تزریق داروی ناشناخته و نیازی فوری خود به انتقال به مراکز درمانی خارج از زندان خبر داده بود.
به گفته این هنرمند جوان، بعد از تزریق آمپول، به مدت بیش از ٢٤ ساعت بیهوش شده و پس از به هوش آمدن نیز، دست‌وپایش به تخت بیمارستان قفل بوده است. او تاکید کرده که دستگاهی به سر اون متصل شده و برای دو روز مشکل بینایی داشته است.
این خواننده و ترانه‌ساز شامگاه سه‌شنبه ٣ مرداد ماه از مرکز روانپزشکی امین‌آباد به داخل زندان رجایی‌شهر بازگردانده شد.
سامان یاسین در ٧ آبان ماه ١٤٠١، از بابت اتهاماتی شامل “محاربه” توسط دادگاه عمومی و انقلاب تهران به اعدام محکوم شد. این حکم در دیوان عالی کشور نقض شده و پرونده وی جهت رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارجاع شد.
سامان صیدی معروف به سامان یاسین، ترانه‌ سرا، آهنگساز و خواننده رپ اهل کرمانشاه و ساکن تهران، روز یک‌شنبه ١٠ مهر ۱۴۰۱ (۲ اکتبر ۲۰۲۲) به دلیل حمایت از اعتراضات توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و پس از بازجویی به زندان رجایی شهر منتقل شد.

هه‌نگاو؛ پنج‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت مرتضی حدیدی

خبرگزاری هرانا – مرتضی حدیدی شهروند اهل شهرستان لردگان علیرغم گذشت ده روز از زمان بازداشت، کماکان در بلاتکلیفی بسر میبرد. بیخبری از سرنوشت ...