۱۴۰۲ مرداد ۳۰, دوشنبه

رهایی دو زندانی از اعدام در آذربایجان غربی

خبرگزاری هرانا – دو زندانی در سردشت و میاندوآب که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از رهایی یک زندانی از اعدام در سردشت خبر داد.

ناصر عتباتی در این خصوص گفت: “در آبان ماه سال ۱۳۹۳ فردی توسط یک مرد و با مشارکت یک زن به قتل رسید. موضوع در شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان مستقر در مهاباد رسیدگی و منجر به صدور حکم اعدام برای متهم شد.”

وی افزود: “این پرونده پس از فرجام خواهی به دیوان عالی ارسال و با تایید دیوان قطعیت یافت. با قطعیت حکم، دادنامه به منظور اجرا به شعبه اول اجرای احکام کیفری سردشت ارسال شد. این زندانی نهایتا با رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.”

رهایی یک زندانی از اعدام در میاندوآب
به گزارش ایرنا، یک زندانی در میاندوآب از اعدام رهایی یافت.

در این گزارش آمده است: “طی روزهای اخیر، در پرونده‌ ای مربوط به شهرستان میاندوآب، اولیای دم پس از شش سال، محکوم به اعدام را بخشیدند.”

بر اساس این گزارش، از ابتدای امسال سیزده پرونده مربوط به اعدام، با تلاش مددکاران اجتماعی و همراهی ریش سفیدان منطقه ای در شهرستان هایی نظیر ماکو، ارومیه، سردشت و خوی به سازش منجر شده که از این تعداد، هفت مورد از ابتدای تابستان امسال بود و به نظر می رسد که این روند همچنان با تلاش مددکاران ادامه داشته باشد.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۲/۰۵/۲۹

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت یک شهروند در مریوان

خبرگزاری هرانا – ستار کیانی، شهروند اهل مریوان علیرغم گذشت بیش از یک هفته از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد. بی خبری...