۱۴۰۲ مرداد ۱۵, یکشنبه

یک زندانی در زندان بیرجند اعدام شد

خبرگزاری هرانا – سحرگاه روز دوشنبه نهم مرداد، حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود، در زندان بیرجند به اجرا در آمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، سحرگاه روز دوشنبه نهم مرداد ١۴٠٢، یک زندانی در زندان بیرجند اعدام شد.

هویت وی “رحیم غلجائی، ۴۶ ساله، فرزند کریم، ساکن مشهد، متاهل و دارای یک فرزند” عنوان شده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: رحیم در سال ۱۴۰۰ از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر در بیرجند بازداشت و توسط دادگاه انقلاب این شهرستان به اعدام محکوم شده بود. اجرای حکم اعدام وی بدون اطلاع خانواده و ملاقات و دیدار آخر با آنان صورت گرفته است.

لازم به ذکر است، هرانا روز دوشنبه نهم مردادماه، از اجرای حکم اعدام یک زندانی دیگر با هویت “فرهاد بادروزه”، در زندان بیرجند خبر داده بود.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانی از سوی رسانه های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۱ دست کم ۶۱۷ شهروند از جمله ۱۳ زن و ۶ کودک-مجرم اعدام شدند که در مقایسه با مدت مشابه در سال پیش از آن، بیش از ۸۰ درصد افزایش داشته است. از میان اعدام شدگان، اعدام دو نفر در ملا عام صورت گرفته است. همچنین طی این تاریخ، ۱۳۶ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از این میزان ۶ نفر به اعدام در ملا عام محکوم شدند.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۲/۰۵/۱۲

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت مرتضی حدیدی

خبرگزاری هرانا – مرتضی حدیدی شهروند اهل شهرستان لردگان علیرغم گذشت ده روز از زمان بازداشت، کماکان در بلاتکلیفی بسر میبرد. بیخبری از سرنوشت ...