۱۴۰۲ مرداد ۲۰, جمعه

کرج؛ سه زندانی اعدام شدند/ انتقال سه تن دیگر به سلول انفرادی جهت اجرای حکم

خبرگزاری هرانا – سحرگاه چهارشنبه هجدهم مردادماه، حکم سه زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، در ندامتگاه مرکزی کرج به اجرا درآمد. همچنین سه زندانی دیگر جهت اجرای حکم اعدام، به سلول های انفرادی این زندان منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سحرگاه چهارشنبه هجدهم مردادماه ۱۴۰۲، سه زندانی در ندامتگاه مرکزی کرج اعدام شدند.

هویت سه زندانی اعدام شده، امیر جهانگیری، محسن و سجاد (نام خانوادگی نامشخص) توسط هرانا احراز شده است.
این سه زندانی در تاریخ دوازدهم مردادماه سال جاری جهت اجرای حکم اعدام به سلول های انفرادی ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شده بودند.

از سوی دیگر، امروز پنج شنبه نوزدهم مردادماه، سه زندانی در ندامتگاه مرکزی کرج به سلول های انفرادی این زندان منتقل شدند.

انتقال این زندانیان که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، جهت اجرای حکم آنان صورت گرفته است.
جزئیات بیشتر در این رابطه اعم از هویت این زندانیان توسط هرانا در دست بررسی است.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۱ دست کم ۶۱۷ شهروند از جمله ۱۳ زن و ۶ کودک-مجرم اعدام شدند که در مقایسه با مدت مشابه در سال پیش از آن، بیش از ۸۰ درصد افزایش داشته است. از میان اعدام شدگان، اعدام دو نفر در ملا عام صورت گرفته است. همچنین طی این تاریخ، ۱۳۶ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از این میزان ۶ نفر به اعدام در ملا عام محکوم شدند.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۲/۰۵/۱۹

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت مرتضی حدیدی

خبرگزاری هرانا – مرتضی حدیدی شهروند اهل شهرستان لردگان علیرغم گذشت ده روز از زمان بازداشت، کماکان در بلاتکلیفی بسر میبرد. بیخبری از سرنوشت ...