۱۴۰۲ شهریور ۴, شنبه

یک کولبر در پی تیراندازی نیروهای نظامی در مناطق مرزی بانه زخمی شد

خبرگزاری هرانا – روز چهارشنبه یکم شهریورماه، یک کولبر در پی تیراندازی نیروهای نظامی در مناطق مرزی بانه زخمی شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کولبرنیوز، روز چهارشنبه یکم شهریور ۱۴۰۲، تیراندازی نیروهای نظامی در مناطق مرزی بانه منجر به زخمی شدن یک کولبر شد.

هویت وی، “امید کریمی، فرزند سعید و شهروند اهل روستای لاویسان در شهرستان مریوان” گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، آقای کریمی بر اثر شلیک مستقیم نیروهای هنگ‌ مرزی در مرز بانه از ناحیە “شکم” به شدت مجروح شد. وی جهت مداوا بە بیمارستان سقز انتقال دادە شدە و تا این لحظە بە دلیل شدت جراحات واردە سە بار مورد عمل جراحی قرار گرفتە است.

کولبری، شغلی کاذب و مشقت بار است که مردم مناطق مرزی در پی فقدان فرصت های شغلی به آن روی می آورند و سالانه ده ها تن در مواجهه با خطرات طبیعی و یا در پی شلیک نیروهای مرزبانی کشته و‌ یا زخمی می شوند.

در بخشی از گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۱؛ به شهروندانی که توسط ارگان‌های نظامی کشته و یا زخمی شده‌اند پرداخته شده است.

به غیر خسارت های مادی، قتل حیوانات بارکش و حوادث روی داده از جمله سرمازدگی و بهمن، در این گزارش قتل ۲۱ کولبر (باربر مرزی) و زخمی شدن ۱۳۳ تن آنان توسط نیروهای مرزبانی و انتظامی ثبت شده است.

لازم به ذکر است که ۲۸ کولبر دیگر نیز به واسطه شرایط اقلیمی و جغرافیایی مانند سرمازدگی و سقوط از ارتفاع دچار حادثه شدند که از این تعداد ۲۶ کولبر زخمی شدند و ۲ کولبر جان باختند.

هرانا ۳ شهریور ۱۴۰۲

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت مرتضی حدیدی

خبرگزاری هرانا – مرتضی حدیدی شهروند اهل شهرستان لردگان علیرغم گذشت ده روز از زمان بازداشت، کماکان در بلاتکلیفی بسر میبرد. بیخبری از سرنوشت ...