۱۴۰۲ خرداد ۳, چهارشنبه

اجرای حکم اعدام یک زندانی همزمان با صدور یک حکم اعدام/ رهایی شش زندانی از چوبه دار

خبرگزاری هرانا – سحرگاه امروز سه شنبه دوم خردادماه، حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، در زندان دیزل آباد کرمانشاه به اجرا در آمد. همچنین یک متهم به قتل توسط دادگاه کیفری استان البرز به اعدام محکوم شد. از سوی دیگر، شش زندانی محکوم به اعدام در شهرهای تهران، شیراز و داراب با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، یک متهم به قتل در کرج به اعدام محکوم شد.

بر اساس این گزارش، مردی که پیشتر در پی درگیری با یکی از دوستان خود، او را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود، بازداشت شد.

پس از صدور کیفرخواست برای این متهم، پرونده وی به شعبه یک دادگاه کیفری استان البرز ارسال شد.

این متهم در جلسه دادگاه گفت: “اسلحه را از مرز می‌خریدم و بعد با قیمت‌های کلان به افراد دیگر می‌فروختم. من اتهام قتل را قبول دارم اما از قبل انگیزه‌ای برای کشتن او نداشتم. روز حادثه زمانی که قرار بود من تفنگی را برایش ببرم تا از او پول دریافت کنم او از من کاری خواست که هرگز توانایی انجامش را نداشتم. او از من خواسته بود آدم بکشم.”

در پایان جلسه دادگاه، متهم توسط قضات به اعدام محکوم شد.

رهایی یک زندانی از اعدام در تهران
به گزارش رکنا، مردی پیشتر از بابت اتهام قتل دوست خود بازداشت و توسط  دادگاه کیفری یک استان تهران به پرداخت دیه محکوم شد. پس از اعتراض اولیای دم به حکم صادره، این پرونده جهت رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد و قضات متهم را به اعدام محکوم کردند و این حکم در دیوان عالی کشور تایید شد.

وی در نهایت با رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

رهایی دو زندانی از اعدام در تهران
به گزارش رکنا، دو برادر که سال ۹۱ با انگیزه ناموسی اقدام به قتل فردی دیگر کرده بودند، توسط دادگاه به اعدام محکوم شدند.

این دو متهم نهایتا با کسب رضایت اولیای دم و شرط ساختن یک سالن ورزشی به نام مقتول، از اعدام رهایی یافتند.

رهایی یک زندانی از اعدام در تهران
به گزارش رکنا، یک زندانی که چندی پیش همسر خود را به قتل رسانده و توسط دادگاه کیفری یک استان تهران به اعدام محکوم شده بود، با رضایت اولیای دم از چوبه دار نجات یافت.

رهایی دو زندانی از اعدام در استان فارس
به گزارش میزان، رئیس کل دادگستری استان فارس از رهایی دو زندانی از اعدام در این استان خبر داده و گفت: “با تلاش‌های صورت گرفته از سوی شورای حل اختلاف حوزه‌های قضایی داراب و شیراز دو نفر از محکومین به اعدام پس از چندین سال از زندان آزاد شدند.”

اجرای حکم اعدام یک زندانی در زندان دیزل آباد کرمانشاه
به گزارش سازمان حقوق بشر ایران، سحرگاه امروز سه شنبه دوم خرداد ۱۴۰۲، حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، در زندان دیزل آباد کرمانشاه اجرا شد.

هویت این زندانی “سعید محمدی، ۴۶ ساله” عنوان شده است.

این زندانی ۱۲ سال پیش بازداشت و توسط مراجع قضایی به اعدام محکوم شده بود.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانی از سوی رسانه های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۲۰۲۲، تعداد ۴۵۷ گزارش به ثبت رسیده است، که شامل محکومیت ۹۲ نفر به اعدام، از جمله محکومیت ۶ نفر در ملاعام و اجرای حکم اعدام ۵۶۵ نفر است. از این میزان ۲ حکم اعدام در ملاعام صورت گرفته است. همچنین ۵ فرد که در زمان ارتکاب جرم انتسابی کمتر از ۱۸ سال سن داشته اند و در اصطلاح حقوقی آنها را کودک-مجرم می خوانند نیز در میان اعدام شدگان امسال قرار داشتند.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۲/۰۳/۰۲

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت مرتضی حدیدی

خبرگزاری هرانا – مرتضی حدیدی شهروند اهل شهرستان لردگان علیرغم گذشت ده روز از زمان بازداشت، کماکان در بلاتکلیفی بسر میبرد. بیخبری از سرنوشت ...