۱۴۰۲ خرداد ۱, دوشنبه

سه تن از اعضای خانواده مجید کاظمی بازداشت شدند

خبرگزاری هرانا – شامگاه شنبه ۳۰ اردیبهشت، سه تن از اعضای خانواده مجید کاظمی، معترض اعدام‌ شده در پرونده موسوم به “خانه اصفهان”، توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شامگاه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، سه تن از اعضای خانواده مجید کاظمی بازداشت شدند.

امیر کاظمی، پسر عموی مجید کاظمی، معترض اعدام‌ شده در پرونده موسوم به “خانه اصفهان”، در گفت و گو با هرانا اعلام کرد: “ماموران امنیتی به منزل خانوادگی مجید کاظمی حمله کردند و پس از ضرب و‌ شتم اعضای خانواده، حسین و مهدی کاظمی، دو تن از برادران وی را در حالی که به شدت آسیب دیده بودند، بازداشت کردند.”
وی افزود: “ساعاتی بعد نیروهای امنیتی سمیه کاظمی، خواهر مجید را نیز به دلیل پیگیری سرنوشت نامعلوم برادران بازداشت شده اش، دستگیر و به مکانی نامشخصی منتقل کردند.”
تاکنون از اتهامات مطروحه علیه این افراد اطلاعی حاصل نشده است.

لازم به یادآوری است، در تاریخ ۳۰ آبان ماه، حسین کاظمی همراه با برادر اعدام شده خود توسط نیروهای امنیتی در یک باشگاه اسب سواری واقع در اصفهان بازداشت و چندی بعد با تودیع وثیقه ۵۰ میلیون تومانی شده بود.

روز جمعه بیست و نهم اردیبهشت ماه، حکم اعدام مجید کاظمی شیخ شبانی، سعید یعقوبی کردسفلی و صالح میرهاشمی بلطاقی، علیرغم وجود نواقص بسیار در پرونده آنها و واکنش های گسترده بین المللی نسبت به این موضوع، در زندان دستگرد اصفهان به اجرا در آمد.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۲/۰۲/۳۱

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت مرتضی حدیدی

خبرگزاری هرانا – مرتضی حدیدی شهروند اهل شهرستان لردگان علیرغم گذشت ده روز از زمان بازداشت، کماکان در بلاتکلیفی بسر میبرد. بیخبری از سرنوشت ...