۱۴۰۲ فروردین ۲۰, یکشنبه

شکیبا هوشیار به محرومیت از تحصیل محکوم شد

خبرگزاری هرانا – شکیبا هوشیار، دانشجوی دانشگاه رازی کرمانشاه به دلیل شرکت در تجمعات دانشجویی در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط کمیته‌ انضباطی به دو ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شکیبا هوشیار، دانشجوی دانشگاه رازی کرمانشاه به محرومیت از تحصیل محکوم شد.

این دانشجوی مهندسی مکانیک اعلام کرد: توسط کمیته انضباطی دانشگاه رازی به دلیل آنچه “حضور در اغتشاشات و تجمعات غیر قانونی در دانشگاه” عنوان کرده اند، به دو ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات محکوم شده است.
خانم هوشیار تاریخ نهم مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی مقابل دانشگاه رازی بازداشت شد.

تداوم صدور احکام انضباطی برای دانشجویان در حالی است که در اوخر بهمن ماه سال گذشته، معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری مدعی شده بود: «ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران “دستور عفو” دانشجویانی که در جریان اعتراضات اخیر احکام انضباطی دریافت کرده اند را صادر کرده است.»

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱
بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. در این رابطه بیشتر بخوانید.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۲/۰۱/۱۹

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت مرتضی حدیدی

خبرگزاری هرانا – مرتضی حدیدی شهروند اهل شهرستان لردگان علیرغم گذشت ده روز از زمان بازداشت، کماکان در بلاتکلیفی بسر میبرد. بیخبری از سرنوشت ...