۱۴۰۲ فروردین ۲۱, دوشنبه

مرگ یک مظنون در پی تیراندازی نیروهای انتظامی در شهر قدس

خبرگزاری هرانا – بامداد شنبه نوزدهم فروردین، یک مظنون در شهرستان قدس در حین تعقیب و گریز توسط نیروهای انتظامی، از پشت سر مورد هدف گلوله ماموران قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بامداد شنبه نوزدهم فروردین ۱۴۰۲، یک مظنون در شهرستان قدس، در پی تیراندازی نیروهای انتظامی جان باخت.

هویت این شهروند “محسن ملکی” توسط هرانا احراز شده است.
یک منبع مطلع نزدیک به خانواده وی به هرانا گفت: “ساعت یک بامداد شنبه، تعدادی از نیروهای انتظامی برای بازداشت آقای ملکی به منزل او مراجعه کردند.”

منبع مطلع افزود: “هنگامی که محسن سعی داشت از دست ماموران فرار کند، از پشت سر مورد هدف گلوله قرار گرفت و جان باخت.”

وی ادامه داد: “این رویداد در حالی صورت گرفت که آقای ملکی نه تنها سلاحی با خود نداشت بلکه بدون اقدام به مقابله با ماموران، تنها سعی در گریز از دست نیروهای انتظامی را داشت.”

در بخشی از گزارش سالانه وضعیت حقوق بشر در ایران ویژه سال ۲۰۲۲، به شهروندانی که توسط ارگان‌های نظامی کشته و یا زخمی شده‌اند پرداخته شده است.
در سال ۲۰۲۲ مجموعا ۸۴۵ شهروند هدف شلیک نیروهای نظامی قرار گرفتند که از میان آنها ۵۷۱ شهروند جان خود را از دست دادند که این آمار شامل جان باختن ۲۲ کولبر، ۹ سوختبر و ۵۴۰ شهروند میشود. ۲۷۴ شهروند نیز به واسطه شلیک بی ضابطه ارگانهای نظامی مجروح شدند که از این تعداد ۱۳۴ نفر کولبر، ۱۲۸ شهروند عادی و ۱۲ نفر سوخت بر هستند.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۲/۰۱/۲۰

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت مرتضی حدیدی

خبرگزاری هرانا – مرتضی حدیدی شهروند اهل شهرستان لردگان علیرغم گذشت ده روز از زمان بازداشت، کماکان در بلاتکلیفی بسر میبرد. بیخبری از سرنوشت ...