۱۴۰۲ فروردین ۲۶, شنبه

گزارشی از وضعیت چهار شهروند از جمله سه نوجوان بازداشتی در زاهدان

خبرگزاری هرانا – چهار شهروند از جمله سه نوجوان به نامهای بنیامین کوهکن، الیاس کوهکن، یاسین کبدانی و محمد درویش نارویی، اهل زاهدان علیرغم گذشت بیش از صد روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، بنیامین کوهکن، الیاس کوهکن، یاسین کبدانی و محمد درویش نارویی علیرغم گذشت صد و یک روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرند.

بر اساس این گزارش، “خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران، ویدئویی از اعترافات اجباری بنیامین کوهکن و یاسین کبدانی منتشر کرد و مدعی شد این دو شهروند از عاملان تیراندازی به سوی خودروهای گشت انتظامی در زاهدان بودند.”

بنیامین کوهکن، متولد ۱۷ ساله و برادر وی الیاس کوهکن ۱۹ ساله، فرزند حمید رضا، یاسین کبدانی، ۱۸ ساله، فرزند غلامعلی و محمد درویش نارویی (گرگیج)، ۱۸ ساله و فرزند عبدالرحمن، هر چهار شروند اهل زاهدان در تاریخ ۱۳ دی ماه ۱۴۰۱، در جریان بازداشت های گسترده بیش از ۱۰۰ تن در این شهر، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.

علیرغم پیگیری های خانواده این شهروندان از مراجع قضایی و امنیتی، مسئولین مربوطه از دادن پاسخی شفاف در خصوص وضعیت پرونده آنها خودداری می کنند.

تا لحظه تنظیم این گزارش، از محل نگهداری، دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی حاصل نشده است.

لازم به ذکر است، دی ماه سال گذشته، خبرگزاری فارس یکی از رسانه های وابسته به نهادهای امنیتی به نقل از روابط عمومی اداره کل اطلاعات سیستان و بلوچستان از بازداشت بیش از ۱۰۰ تن تحت عنوان “اراذل و اوباش”، “سارقان مسلح ” و “اتباع بیگانه غیرمجاز” خبر داد و مدعی شده بود: “این افراد نقش موثری در نا امنی ،ایجاد رعب و وحشت و سرقت های به عنف در زاهدان را داشتند.” همچنین خبرگزارهای وابسته به نهادهای امنیتی نیز از بازداشت “عوامل مرتبط با خارج از کشور و یک گروه تروریستی” در زاهدان خبر داده بودند.

 

خبرگزاری هرانا –  ۱۴۰۲/۰۱/۲۵

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت مرتضی حدیدی

خبرگزاری هرانا – مرتضی حدیدی شهروند اهل شهرستان لردگان علیرغم گذشت ده روز از زمان بازداشت، کماکان در بلاتکلیفی بسر میبرد. بیخبری از سرنوشت ...