۱۴۰۲ اردیبهشت ۸, جمعه

درگیری در پی “امر به معروف”؛ دو زن در مشهد بازداشت شدند

خبرگزاری هرانا – در پی انتشار ویدیویی مبنی بر دخالت یک زن تحت عنوان “امر به معروف” در نحوه پوشش دو زن دیگر و بروز درگیری میان آنها، فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی از بازداشت این دو زن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، اخیرا ویدیویی از بروز درگیری میان سه زن در پی دخالت تنی از آنها تحت عنوان “امر به معروف” در نحوه پوشش دو زن دیگر، در فضای مجازی منتشر شده است.

طی روز جاری، فرماندهی انتظامی خراسان رضوی از بازداشت این دو زن خبر داد و گفت: “متهمان پس از دستگیری به مراجع قضایی معرفی شده اند.”

در پی اعلام فرمانده کل انتظامی کشور مبنی بر اجرای طرح “برخورد با بی حجابی” از روز شنبه ۲۶ فروردین، شهروندان برای رعایت “حجاب اجباری” متحمل فشار های مضاعفی شده اند. اقدامات “آمرین به معروف” برای دخالت در نحوه پوشش زنان، احضار، بازداشت و معرفی شهروندان به محاکم قضایی، پلمب محل کسب آنها و همچنین توقیف خودروهایی که در آن کشف حجاب صورت میگیرد، از جمله روادیدی است که در نقاط مختلف کشور صورت گرفته است.

کارشناسان بسیاری همواره مسئله امر به معروف را دخالت در حوزه شخصی زندگی افراد و متضمن رواج بی قانونی و خشونت دانسته و نسبت به آن هشدار داده اند.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۲/۰۲/۰۷

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت مرتضی حدیدی

خبرگزاری هرانا – مرتضی حدیدی شهروند اهل شهرستان لردگان علیرغم گذشت ده روز از زمان بازداشت، کماکان در بلاتکلیفی بسر میبرد. بیخبری از سرنوشت ...