۱۴۰۲ فروردین ۲۲, سه‌شنبه

اجرای حکم اعدام پنج زندانی از جمله یک زن در زندان های عادل آباد شیراز و دستگرد اصفهان

خبرگزاری هرانا – سحرگاه روز چهارشنبه شانزدهم فروردین ماه، حکم سه زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، در زندان عادل آباد شیراز به اجرا در آمد. همچنین اواخر اسفندماه سال گذشته، حکم یک زندانی مرد و یک زندانی زن که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، در زندان دستگرد اصفهان به مرحله اجرا در آمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سازمان حقوق بشر ایران، سحرگاه روز چهارشنبه شانزدهم فروردین ماه ۱۴۰۲، سه زندانی در زندان عادل آباد شیراز اعدام شدند.

هویت این زندانیان “یوسف جمعه حسینی تبعه افغانستان، کاظم رسولی و همچنین علی‌ حسین صادق‌ زاده دارای دو فرزند” عنوان شده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “یوسف جمعه حسینی از دو سال پیش، کاظم رسولی و علی‌ حسین صادق‌ زاده نیز هر یک از حدود سه سال پیش از بابت اتهامات مربوط با مواد مخدر بازداشت و سپس توسط مراجع قضایی به اعدام محکوم شدند. “

افزون بر این، صبح روز یکشنبه بیست و هشتم اسفندماه ۱۴۰۱، یک زندانی مرد و یک زندانی زن در زندان دستگرد اصفهان اعدام شدند.

سازمان حقوق بشر ایران، هویت این زندانیان که پیشتر در دو پرونده جداگانه از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند را “حسن بهمنی و مریم نجار” عنوان کرده است.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانیان از سوی رسانه های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۲۰۲۲، تعداد ۴۵۷ گزارش به ثبت رسیده است، که شامل محکومیت ۹۲ نفر به اعدام، از جمله محکومیت ۶ نفر در ملاعام و اجرای حکم اعدام ۵۶۵ نفر است. از این میزان ۲ حکم اعدام در ملاعام صورت گرفته است. همچنین ۵ فرد که در زمان ارتکاب جرم انتسابی کمتر از ۱۸ سال سن داشته اند و در اصطلاح حقوقی آنها را کودک-مجرم می خوانند نیز در میان اعدام شدگان امسال قرار داشتند.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۲/۰۱/۱۷

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت مرتضی حدیدی

خبرگزاری هرانا – مرتضی حدیدی شهروند اهل شهرستان لردگان علیرغم گذشت ده روز از زمان بازداشت، کماکان در بلاتکلیفی بسر میبرد. بیخبری از سرنوشت ...