۱۴۰۲ فروردین ۲۳, چهارشنبه

بجنورد؛ سهیل یداللهی به جزای نقدی محکوم شد/ سند

خبرگزاری هرانا – سهیل یداللهی، زندانی سیاسی سابق توسط شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری ۲ شهرستان بجنورد به جزای نقدی محکوم شد. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وی روز سه شنبه ۱۵ فروردین ماه، برگزار شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سهیل یداللهی، زندانی سیاسی سابق به جزای نقدی محکوم شد.

بر اساس این حکم که در تاریخ ۲۰ فروردین ماه، صادر و به آقای یداللهی ابلاغ شده است، وی از بابت اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” به ۶۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است.
آقای یداللهی همچنین از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” تبرئه شده است.

جلسه رسیدگی به اتهامات سهیل یداللهی با حضور وکیل انتخابی خود، در تاریخ ۱۵ فروردین ماه، به ریاست قاضی ایزانلو  از بابت اتهامات “نشر اکاذیب جهت تشویش اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام” برگزار شده بود.

لازم به ذکر است، سهیل یداللهی در بهمن ماه ۱۴۰۱، به دنبال صدور بخشنامه «عفو و کاهش مجازات عمومی» از زندان بجنورد آزاد شده بود.

آقای یداللهی در تاریخ ۱۷ مهر ۹۹، توسط نیروهای امنیتی در جاجرم بازداشت و مدتی بعد با پایان مراحل بازجویی با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود. وی نهایتا توسط دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان جاجرم از بابت اتهامات “توهین به مقدسات از طریق انتشار مطالب ضددین و تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی” محاکمه شد. در اسفندماه ۹۹، با تایید این حکم در شعبه چهارم دادگاه تجدید نظر استان خراسان شمالی با ریاست قاضی عباسعلی وحیدی و با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس در خصوص او قابل اجرا است.

این شهروند در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹، جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان بجنورد شده بود.

سهیل یداللهی، متولد ۱۳۶۷، فرزند سعید، متاهل، مهندس برق قدرت و ساکن شهرستان بجنورد است.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۲/۰۱/۲۲

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت یک شهروند در مریوان

خبرگزاری هرانا – ستار کیانی، شهروند اهل مریوان علیرغم گذشت بیش از یک هفته از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد. بی خبری...