۱۴۰۱ اسفند ۲۶, جمعه

حکم اعدام دست‌کم ۶ زندانی کُرد از جمله یک زن در زندان مرکزی ارومیه به اجرا درآمد

حکم اعدام دست‌کم ۶ زندانی کُرد به نام‌های فروهر عباس‌نژاد، محمد ایوبیان، جهانبخش رادلویی، حسن عمری، نسیم نیازی و یاسین رشیدی در زندان مرکزی ارومیه اجرا شد.
بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، بامداد روز جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ (۱۷ مارس ۲۰۲۳)، حکم اعدام دست‌کم پنج‌ زندانی اهل ارومیه به نام‌های فروهر عباس‌نژاد ۴۰ ساله، محمد ایوبیان ۳۷ ساله، جهانبخش رادلویی، حسن عمری و یاسین رشیدی که پیشتر از بابت جرایم مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، در زندان مرکزی ارومیه (دریا) به اجرا درآمد.
همچنین هم‌زمان حکم اعدام یک زندانی به نام نسرین نیازی (نسیم) که از بند زنان به سلول انفرادی منتقل شده بود به اجرا در آمده است. از جزئیات پرونده و اتهامات وارده به این زندانی اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.

منابعی از بند زنان به هه‌نگاو اعلام کرده‌اند که این زندانی به اتهام “جاسوسی برای اسرائیل” به اعدام محکوم شده است که هه‌نگاو تاکنون مستقلاً قادر به تایید آن نیست.

 

قابل ذکر است که، محی‌الدین ابراهیمی زندانی سیاسی کُرد نیز که به سلول انفرادی منتقل شده بود، تاکنون حکمش اجرا نشده و خطر اجرای حکم وی همچنان بالقوه است.

هه‌نگاو؛ جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت مرتضی حدیدی

خبرگزاری هرانا – مرتضی حدیدی شهروند اهل شهرستان لردگان علیرغم گذشت ده روز از زمان بازداشت، کماکان در بلاتکلیفی بسر میبرد. بیخبری از سرنوشت ...