۱۴۰۱ اسفند ۱, دوشنبه

تهران؛ تشکیل پرونده قضایی برای یک زن معترض به “حجاب اجباری”

خبرگزاری هرانا – در پی انتشار ویدیویی از اقدام یک زن معترض به “حجاب اجباری” در مجمع عمومی سازمان نظام مهندسی استان تهران، رسانه های رسمی از تشکیل پرونده قضایی برای این زن خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تسنیم، اقدام اعتراضی یک زن معترض به “حجاب اجباری” در مجمع عمومی سازمان نظام مهندسی استان تهران، به گشایش پرونده ای بر علیه وی منجر شد.

اخیرا ویدیویی از اقدام اعتراضی یک زن بر علیه “حجاب اجباری” در مجمع عمومی سازمان نظام مهندسی استان تهران منتشر شد.

در این ویدیو، زن معترض که برخی رسانه ها هویت وی را “زینب کاظم پور (صادقلو)” عنوان کرده اند، میگوید: “مجمعی که یک زن مهندس را به خاطر حجابش به جلسه انتخاب هیات رئیسه راه نمی‌ دهند و برخی همکارانم را قبل از جلسه ضرب و شتم کرده‌ است را به رسمیت نمی شناسم.”

وی پس از برداشتن روسری خود و بیان این اظهارات، جلسه مذکور را ترک کرده بود.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱
بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. در این رابطه بیشتر بخوانید.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۱/۱۱/۲۹

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت یک شهروند در مریوان

خبرگزاری هرانا – ستار کیانی، شهروند اهل مریوان علیرغم گذشت بیش از یک هفته از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد. بی خبری...