۱۴۰۱ اسفند ۵, جمعه

زاهدان؛ معترض بازداشتی در بازداشتگاه کلانتری جان باخت

خبرگزاری هرانا – ابراهیم ریگی، معترض بازداشت شده، در بازداشتگاه یکی از کلانتری های زاهدان جان باخت. وی روز گذشته برای دومین بار در جریان اعتراضات اخیر بازداشت و ساعاتی بعد در بازداشتگاه جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، ابراهیم ریگی، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری، در بازداشتگاه یکی از کلانتری های زاهدان جان باخت.

بر اساس این گزارش، “روز چهارشنبه سوم اسفند، آقای ریگی توسط دو تن از ماموران در محدوده خیابان کریم پور زاهدان بازداشت و به بازداشتگاه کلانتری دوازده این شهر منتقل شد.”

حال وش در این گزارش مدعی شد: “وی در مدت زمان بازداشت توسط مسئولان این بازداشتگاه مورد ضرب و شتم قرار گرفته است؛ مرگ این شهروند معترض به واسطه ضرب و شتم را آقای جهان تیغ، قاضی پرونده شعبه ویژه قتل، قاضی کشیک و پزشکی قانونی زاهدان تایید کرده اند.”

گفته می شود کلانتری دوازده زاهدان هر گونه ضرب و جرح صورت گرفته در داخل بازداشتگاه را رد کرده و مدعی شده است که “ضرب و شتم این شهروند بازداشتی خارج از محدوده پاسگاه صورت گرفته است.”

گزارش این خبرگزاری حاکی از آن است که “خانواده آقای ریگی برای امتناع از پیگیری موضوع جانباختن فرزندشان توسط ماموران کلانتری و آگاهی تحت فشار هستند.”

این پایگاه خبری همچنین نوشته است: پیکر بی جان این معترض جانباخته هم اکنون در “پزشکی قانونی است” و خانواده ابراهیم از تحویل گرفتن جسد فرزندشان “خودداری کرده اند”؛ آن ها در انتظار انجام مراحل کالبد شکافی برای شفاف سازی بیشتر در رابطه با نحوه جان باختن آقای ریگی هستند.

ابراهیم ریگی، ۲۴ ساله، فرزند سرور و اهل زاهدان، پیشتر نیز در رابطه با اعتراضات سراسری اخیر مورخ ۲۱ مهرماه، توسط نیروهای امنیتی در حوالی منزل شخصی خود در زاهدان بازداشت و سپس در تاریخ ۱۱ دی ماه، با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱
بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. در این رابطه بیشتر بخوانید.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۱/۱۲/۰۴

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت یک شهروند در مریوان

خبرگزاری هرانا – ستار کیانی، شهروند اهل مریوان علیرغم گذشت بیش از یک هفته از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد. بی خبری...