۱۴۰۱ اسفند ۲, سه‌شنبه

بهنام موسیوند آزاد شد

خبرگزاری هرانا – بهنام موسیوند، فعال مدنی که چندی پیش از زندان رجایی شهر کرج به مرخصی درمانی اعزام شده بود، آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بهنام موسیوند، فعال مدنی آزاد شد.

کماکان جزییات آزادی پیش از موعد آقای موسیوند مشخص نیست. اما محتمل است آزادی این زندانی به دنبال صدور بخشنامه «عفو» صورت پذیرفته باشد.
یک منبع نزدیک به خانواده موسیوند با اعلام این خبر به هرانا گفت: “بهنام موسیوند در اواخر آبان ماه، پس از عمل جراحی به مرخصی درمانی اعزام شده بود که حکم آزادی وی در دادسرای اوین به وی ابلاغ شد.”

بهنام موسیوند در تاریخ ۱۲ بهمن ماه ۹۶، توسط ماموران اداره اطلاعات در منزل خود بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. آقای موسیوند در تاریخ ۲۸ اسفندماه ۹۶ با تودیع قرار از زندان آزاد شد.

آقای موسیوند شهریورماه ۹۸ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” به ۵ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در مرحله تجدیدنظر توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” برای وی قابل اجرا است. آقای موسیوند نهایتا در تاریخ ۲۵ خردادماه سال گذشته پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوره محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد. وی در شهریورماه ۹۹ به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.

بهنام موسیوند، متولد ۱۳۶۶ پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت دارد.

پیش از این رئیس قوه قضائیه در نامه ای به علی خامنه ای پیشنهاد عفو موردی و معیاری هزاران زندانی از جمله بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ را ارائه و این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ از اصل ۱۱۰ قانون اساسی با تعیین شروطی مورد موافقت علی خامنه ای قرار گرفت. جزییات تکمیلی در مورد آمار کلی افرادی که با اعمال این دستورالعمل آزاد می شوند، تا کنون توسط نهادهای متولی اطلاع رسانی نشده است.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۱/۱۲/۰۲

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت مرتضی حدیدی

خبرگزاری هرانا – مرتضی حدیدی شهروند اهل شهرستان لردگان علیرغم گذشت ده روز از زمان بازداشت، کماکان در بلاتکلیفی بسر میبرد. بیخبری از سرنوشت ...