۱۴۰۱ اسفند ۸, دوشنبه

مرگ یک زندانی محکوم به اعدام به دلیل عدم رسیدگی پزشکی در زندان ارومیه

یک زندانی به نام سعید سلیمی‌فر، اهل ارومیه، در پی کارشکنی و مانع‌تراشی مسئولان زندان مرکزی ارومیه در رسیدگی پزشکی و انتقال وی به مراکز درمانی، جان باخت.
بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، دوشنبه ١ اسفند ۱۴۰۱ (٢٠ فوریه ۲۰۲۳) سعید سلیمی‌فر، ٣٩ ساله و اهل روستای سلطان‌آباد از توابع ارومیه، بر اثر تعلل عامدانه مسئولان زندان ارومیه در رسیدگی درمانی، در حین انتقال به بیمارستان “سیدالشهدا” این شهر جان باخت.
سعید سلیمی‌فر که دارای یک فرزند است، ساعت ٤ بعظهر جان خود را از دست داده است. نهادهای حکومتی بدون اعلام به خانواده این زندانی، تا ساعت ١٢ شامگاه دوشنبه جسد وی را در بیمارستان نگه داشته‌اند.

به گفته یک منبع مطلع، علیرغم اینکه آقای سلیمی‌فر از بیماری زمینه‌ای قلبی رنج می‌برده، مسئولان زندان ارومیه، تا واپسین لحظات از انتقال این زندانی به بیمارستان خودداری کرده‌اند.
این شهروند ١٨ سال پیش به اتهامات مرتبط با مواد مخدر توسط نیروهای حکومتی بازداشت و به اعدام محکوم شده بود و از آن زمان تاکنون در زندان به سر می‌برد.
هه‌نگاو مطلع شده است که، این زندانی مدت ١۵ سال از حبس خود را در قزوین سپری کرده بود و از سه سال پیش به زندان مرکزی ارومیه منتقل شده بود.

هه‌نگاو؛ دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت مرتضی حدیدی

خبرگزاری هرانا – مرتضی حدیدی شهروند اهل شهرستان لردگان علیرغم گذشت ده روز از زمان بازداشت، کماکان در بلاتکلیفی بسر میبرد. بیخبری از سرنوشت ...