۱۴۰۱ بهمن ۱۱, سه‌شنبه

گزارشی از آخرین وضعیت ندا محسنی در زندان دولت آباد اصفهان

خبرگزاری هرانا – ندا محسنی، ۳۵ ساله جامعه شناس ساکن اصفهان، در زندان دولت آباد این شهر بسر میبرد. خانم محسنی که به بیماری پوستی مبتلاست، از دسترسی به داروهایش محروم است. وی پیشتر در اوایل مهرماه در اصفهان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و توسط دادگاه بدوی به هشت سال حبس محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ندا محسنی، جامعه شناس اصفهانی در زندان دولت آباد اصفهان به سر میبرد.

یک منبع مطلع در خصوص وضعیت وی به هرانا گفت: “ندا به بیماریی پوستی پسوریازیس مبتلاست و نیاز به درمان فوری دارد اما علیرغم پیگیری های مکرر خانواده، تاکنون مسئولان مربوطه با آزادی موقت وی برای تکمیل مراحل درمان خودداری کرده اند.”
این منبع مطلع افزود: “ندا پس از بازداشت، به مدت پنج روز در انفرادی بوده و به دلیل شرایط نامناسب و عدم رسیدگی پزشکی، دچار تشنج شده و او را به بیمارستان و سپس به زندان دولت آباد اصفهان منتقل کردند.”

به گفته این منبع مطلع، خانم حسینی به دلیل شرکت در اعتراضات از بابت اتهاماتی از جمله توهین به رهبری به هشت سال حبس محکوم شده است.

ندا محسنی پیشتر در تاریخ دوم مهر ماه ۱۴۰۱، در اصفهان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. هرانا پیشتر طی گزارشی به تداوم بازداشت وی پرداخته است.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. در این رابطه بیشتر بخوانید.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۱/۱۱/۱۱

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت مرتضی حدیدی

خبرگزاری هرانا – مرتضی حدیدی شهروند اهل شهرستان لردگان علیرغم گذشت ده روز از زمان بازداشت، کماکان در بلاتکلیفی بسر میبرد. بیخبری از سرنوشت ...