۱۴۰۱ بهمن ۵, چهارشنبه

اعتراضات سراسری؛ مهدی دادگر به حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – مهدی دادگر، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری توسط شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو ابهر به چهار سال و سه ماه و ۱۶ روز حبس تعزیری محکوم شد. در صورت تایید این حکم در مرحله تجدید نظر، با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی سه سال حبس در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهدی دادگر از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری به حبس محکوم شد.

شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو شهرستان ابهر آقای دادگر را از بابت اتهامات “توهین به پیامبر اسلام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” به ترتیب به سه سال حبس تعزیری و ۱۵ ماه و ۱۶ روز زندان محکوم کرد. وی پیشتر نیز در بخش دیگری از پرونده اش از بابت اتهام “اهانت به بنیانگذار و رهبر جمهوری اسلامی” به ۱۵ ماه و به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۸ ماه حبس محکوم شده بود.
در صورت تایید این حکم در مرحله تجدید نظر، با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی سه سال حبس در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

مهدی دادگر به همراه خواهرش سمانه دادگر شهروندان ساکن هیدج زنجان، در تاریخ ۳۱شهریورماه در جریان اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به ترتیب به زندان ابهر و زندان صفرآباد زنجان منتقل شدند.

این شهروندان مدتی بعد با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به شیوه موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. در این رابطه بیشتر بخوانید.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۱/۱۱/۰۵

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت مرتضی حدیدی

خبرگزاری هرانا – مرتضی حدیدی شهروند اهل شهرستان لردگان علیرغم گذشت ده روز از زمان بازداشت، کماکان در بلاتکلیفی بسر میبرد. بیخبری از سرنوشت ...