۱۴۰۱ آذر ۲۴, پنجشنبه

اعدام سه زندانی در زندانهای شیراز، زاهدان و تایباد از جمله دو زندانی بلوچ

 

حکم اعدام سه زندانی در زندانهای شیراز، زاهدان و تایباد اجرا شد. اعدام دو زندانی بلوچ بدون اطلاع و آخرین ملاقات با خانواده اجرا شد.
کانون حقوق بشر ایران، دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱؛ حکم اعدام سه زندانی در زندانهای شیراز،‌ زاهدان و تایباد به نامهای وحید نارویی با اتهام مواد مخدر در زندان شیراز،‌ عیسی نارویی با اتهام مواد مخدر در زندان زاهدان و حسن قاسمی زاده با اتهام قتل در زندان تایباد اجرا شد.

اعدام وحید نارویی در زندان شیراز بدون اطلاع خانواده
به گزارش حال وش سحرگاه امروز دوشنبه ۲۱ آذر، حکم اعدام یک زندانی بنام وحید نارویی‌(شیرزهی) با اتهام مواد مخدر در زندان عادل آباد شیراز اجرا شد.

وحید نارویی(شیرزهی) ۳۱ ساله، فرزند سرورخان، مجرد، اهل زاهدان و ساکن شیراز بوده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: «وحید در سال ۹۸ با اتهام مواد مخدر در شیراز بازداشت و از دادگاه انقلاب این شهر به اعدام محکوم شده بود که امروز حکم اعدامش اجرا شد».

این منبع افزود« اعدام وحید بدون اطلاع و ملاقات آخر قبل از اجرای حکم با خانواده اش اجرا شده است و امروز بعد از اجرای حکم به خانواده اش اطلاع داده اند تا جسدش را تحویل بگیرند».

 

اعدام عیسی نارویی در زندان زاهدان بدون اطلاع خانواده
سحرگاه امروز ۲۱ آذر حکم اعدام یک زندانی بلوچ بنام عیسی نارویی(شیرزهی) با اتهام مواد مخدر در زنددان مرکزی زاهدان اجرا شد.

عیسی نارویی( شیرزهی) ۳۸ ساله، فرزند سلیم، متاهل و دارای ۴ فرزند، اهل و ساکن روستای مالکی از توابع زابل بوده است.

یک منبع مطلع در خصوص اعدام عیسی نارویی گفت: «عیسی در سال ۹۷ با اتهام مرتبط با مواد مخدر در زاهدان بازداشت و از دادگاه انقلاب این شهر به اعدام محکوم شده بود که حکم اعدامش اجرا شد».

این منبع افزود: «اعدام عیسی بدون اطلاع و ملاقات آخر قبل از اجرای حکم با خانواده اش اجرا شده است و بعد از اجرای حکم به خانواده اش اطلاع داده اند تا جسدش را تحویل بگیرند».

 

اعدام حسن قاسمی زاده با اتهام قتل در تایباد
به گزارش سازمان حقوق بشر ایران صبح روز یکشنبه ۲۰ آذر حکم اعدام یک زندانی بنام حسن قاسمی زاده با اتهام قتل در زندان تایباد اجرا شد.

حسن قاسمی زاده ۳۱ ساله بوده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: «حسن قاسمی‌زاده پیش از بازداشت راننده تاکسی بود. او سه سال پیش به اتهام قتل یکی از دوستانش برسر مشاجره لفظی، بازداشت شده بود.»

***

با احتساب اعدام این سه زندانی، از ابتدای سال ۱۴۰۱ دستکم ۴۷۰ نفر اعدام شدند. این درحالیست که بسیاری احکام اعدام بصورت مخفیانه اجرا می شود در در هیچ کجا منتشر یا اعلام نمی شود. بنابراین شمار حقیقی اعدامها از این رقم بیشتراست.

شایان ذکر است سحرگاه امروز دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱، حکم اعدام مجیدرضا رهنورد پایین ده در ملاءعام در مشهد اجرا شد.

همچنین، روز پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱؛ حکم اعدام محسن شکاری از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری با اتهام «محاربه از طریق مجروح کردن یک نیروی سرکوبگر و بستن خیابان» در زندان گوهردشت (رجایی شهر) اجرا شد.

یادآوری میکنیم گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران، مقام‌های حکومت ایران را متهم کرد که کارزار تازه‌ای در جهت اعدام زندانیان به راه انداخته ‌اند.

۲۱ آذر, ۱۴۰۱
کانون حقوق بشر ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت یک شهروند در مریوان

خبرگزاری هرانا – ستار کیانی، شهروند اهل مریوان علیرغم گذشت بیش از یک هفته از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد. بی خبری...