۱۴۰۱ آذر ۱۴, دوشنبه

به اتهام پناه دادن به یک معترض؛ محمد آباریان به حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – محمد آباریان، شهروند ساکن گرگان به اتهام پناه دادن به یک شهروند معترض توسط دادگاه کیفری دو استان گرگان به ۱۰ ماه حبس محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد آباریان، شهروند ساکن گرگان توسط دادگاه این شهر به حبس محکوم شد.

براساس این حکم که در تاریخ ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری دو گرگان به ریاست قاضی علی عابدی صادر و به آقای آباریان ابلاغ شده، وی از بابت اتهام “فراری یا پناه دادن اشخاص به تحت تعقیب” به ده ماه حبس محکوم شده است.
بنا بر حکم صادره آقای آباریان دلیل انتقال این زن معترض به مکانی دیگر را حال نامساعد جسمی او عنوان کرده است.

در تاریخ ۲۹ شهریورماه امسال، آقای آباریان به اتهام پناه دادن یک شهروند معترض توسط نیروهای اداره اطلاعات سپاه استان گرگان بازداشت شد. وی نهایتا در تاریخ ۲۰ مهرماه، با تودیع قرار کفالت ۵۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

محمد آباریان، فرزند حسین، ۳۴ ساله، اهل و ساکن گرگان است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱
بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هرانا ۱۴ آذر ۱۴۰۱

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت عمر درستاران در راسک

خبرگزاری هرانا – عمر درستاران، شهروند ساکن راسک علیرغم گذشت چهل روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد. بی خبری از سر...