۱۴۰۱ مهر ۱۰, یکشنبه

صدور حکم اعدام برای یک متهم در آذربایجان شرقی

خبرگزاری هرانا – یک متهم به قتل در دادگاه کیفری یک آذربایجان شرقی به اعدام محکوم شد. همچنین رئیس کل دادگستری استان تهران از رهایی ۱۸ زندانی از اعدام در چهار ماه ابتدایی سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، یک متهم به قتل در دادگاه کیفری یک آذربایجان شرقی به اعدام محکوم شد.

براساس این گزارش، روز چهارشنبه ۱۷ دی ماه ۱۳۹۹، متهم به همراه پدر و برادر خود در پی نزاع خانوادگی با چماق و ساطور در کندرود منجر به قتل خواهرزاده خود (علیرضا) شد و توسط شعبه اول دادگاه کیفری یک آذربایجان شرقی به اعدام محکوم شد.

در این گزارش حسین حاجی زاده، پدر علیرضا در خصوص جزئیات این قتل گفت: تقریبا ۱۰ روزی بود که همسرم در خانه پدرش بود و عصر روز جنایت پسرم از سرکار برگشت و خواستیم باهم برویم سراغ مادرش؛ من به دلیل ترس از کینه خانواده همسرم نسبت به خودم، می خواستم با خودم چماق بردارم؛ ولی علیرضا مانعم شد. باهم به در خانه پدر زنم رفتیم و من در داخل ماشین منتظر ماندم اما بعد از نیم ساعت که خبری از پسرم نشد، با وی تماس گرفتم و علت دیر کردن وی را جویا شدم، اما پسرم پشت تلفن به شدت عصبانی و داد می زد، گویا به شدت باهم درگیری لفظی پیدا کرده بودند.

سریع از ماشین پیاده شدم و به سمت منزل پدرزنم رفتم؛ اما به محض ورودم پدر زنم به شدت با من درگیر شد که چرا وارد خانه من شدی، پدرزنم بعد از درگیری لفظی، من را به بیرون هل داد و در وسط این درگیری، علیرضا اعتراض کرد که چرا پدر من را می زنید، که منجر به بروز درگیری بین علیرضا و دایی اش شد. پدر زنم مرا زیر مشت و لگد خود گرفت و پسرم نیز روی زمین کنار در ورودی خانه پدرزنم دراز کشیده بوده و برادرهای همسرم با چماق و ساطور افتادند به جان علیرضا و وی را کتک می زنند و همه صورتش پر از خون شده بود.

بعد از گذشت نزدیک به ۲ سال، دادگاه برای یکی از دایی های علیرضا حکم اعدام صادر کرده است و دایی دیگر و نیز پدر بزرگش که در قتل مشارکت داشتند، هر کدام به یک سال زندان محکوم شدند. همچنین دادگاه مرا نیز به جرم شرکت در نزاع به ۳ ماه حبس محکوم کرد. اما چون همسرم از خون علیرضا گذشته و رضایت داده بود، برای اجرای حکم اعدام همسرم از من ۲۳۰ میلیون تومان گرفت.

رهایی ۱۸ زندانی از اعدام در تهران

به گزارش صدا و سیما، ۱۸ زندانی در تهران از اعدام رهایی یافتند.

علی القاصی مهر، رئیس کل دادگستری استان تهران در این خصوص گفت: “با اهتمام ویژه اعضای شورای حل اختلاف استان تهران، رضایت اولیای دم در ۱۸ پرونده منتهی به اعدام در چهار ماه ابتدایی سال جاری اخذ شد و ۱۸ محکوم به اعدام به زندگی بازگشتند.”

خبرگزاری هرانا –24.06.1401

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

زندان سقز؛ یک زندانی جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شد

خبرگزاری هرانا – یک زندانی در زندان سقز که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه جهت اجرای حکم به ...