۱۴۰۱ مهر ۳, یکشنبه

در جریان اعتراضات سراسری؛ بازداشت ۳ شهروند در پیرانشهر و اشنویه

 

خبرگزاری هرانا – طی روزهای جمعه ۱ مرداد و یکشنبه ۳ مردادماه، سه شهروند در شهرهای پیرانشهر و اشنویه در جریان اعتراضات سراسری، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، طی روزهای جمعه ۱ مرداد و یکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱، سه شهروند در پیرانشهر و اشنویه بازداشت شدند.

براساس این گزارش، هویت این شهروندان، “شهرام بنگینی، اهل اشنویه، حاصل قدو، اهل پیرانشهر، کامیار معروفی، ۲۰ ساله، فرزند قادر و اهل روستای (بمضرتی) ز توابع اشنویه” عنوان شده است.

از میان آنها شهرام بنگینی در تاریخ جمعه ۱ مرداد، کامیار معروفی یکشنبه ۳ مرداد و حاصل قدو در روزهای اخیر در جریان  اعتراضات سراسری بازداشت شدند.

تا کنون از اتهامات مطروحه و محل نگهداری آنان اطلاعی در دست نیست.

اعتراضات شهریور ماه ۱۴۰۱ به مجموعه اعتراضات سراسری گفته می شود که از روز ۲۶ شهریورماه در پی جان باختن دختر ۲۲ ساله ای به نام مهسا (ژینا) امینی بر اثر عملکرد گشت پلیس امنیت اخلاقی در تهران آغاز شد و تا تاریخ اول مهرماه ۱۴۰۱ در دست کم ۸۵ شهر و ۱۸ دانشگاه از ۲۹ استان کشور گسترش یافت. این اعتراضات که کماکان ادامه دارد تاکنون به بازداشت صدها نفر و کشته و زخمی شدن دهها معترض از جمله کودکان منجر شده است.

رسانه های نزدیک به نهادهای امنیتی با متهم کردن متهمان به اعمال خشونت اعترافات اجباری تعدادی از بازداشت شدگان را منتشر کردند. همینطور حکومت ایران اینترنت را در سطح کشور در بخش خانگی و تلفن های همراه مختل کرد.

خبرگزاری هرانا  03.07.1401

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

یک شهروند در شهرستان راسک بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه، مسلم پرنداخ، شهروند اهل شهرستان راسک توسط نیروهای امنیتی در این شهرستان بازداشت و به مکان...