۱۴۰۱ شهریور ۷, دوشنبه

رهایی چهار زندانی از اعدام در شهرهای مختلف

خبرگزاری هرانا – چهار زندانی در شهرهای تهران، دزفول، لردگان و کرج که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، یک زندانی محکوم به اعدام در تهران، با رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، مرد ۴۷ ساله ای در یک درگیری با همسایه خود، او را با ضربه چوب بیسبال به قتل رسانده بود.

وی در اعترافات خود گفت: “وقتی به بالا نگاه کردم دیدم مقتول پنجره اتاقش را باز کرده و در حال ریختن تفاله چای به داخل خیابان است. او خیلی خونسرد بود و اصلاً توجهی به این نداشت که لباس‌های مرا کثیف کرده است به همین دلیل من خیلی عصبانی شدم و به این کارش اعتراض کردم اما به جای معذرت‌خواهی شروع به داد و فریاد کرد. همین مسأله باعث مشاجره ما شد و در نهایت مهدی خودش را به طبقه پایین رساند و با هم درگیر شدیم. بعد هم مقتول به داخل مغازه‌ام رفت و یک صندلی برداشت و به طرف من حمله کرد. من هم به داخل مغازه رفتم و چوب بیسبالی که از قبل در مغازه بود، برداشتم و یک ضربه به سرش زدم که خونین روی زمین افتاد. من هرگز فکر نمی‌کردم که او با یک ضربه چوب به قتل برسد و الان هم پشیمان هستم، هر چند پشیمانی فایده‌ای ندارد.”

وی در نهایت با گذشت ۷ سال با رضایت اولیای دم از اعدام رهایی یافت.

رهایی از اعدام یک زندانی در دزفول
به گزارش رکنا، یک زندانی در شهرستان دزفول با کسب رضایت اولیای دم از اعدام رهایی یافت.

معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان در این خصوص گفت: “در سال ۱۳۸۰ نزاعی بین دو نفر در شهرستان دزفول رخ می‌دهد که در این حادثه یک نفر به ضربه گلوله به قتل می‌رسد و این اتفاق باعث ایجاد اختلاف بین ۲ طایفه قاتل و مقتول می‌گردد. اختلاف بوجود آمده بین این ۲ طایفه منجر به تشکیل چندین پرونده در دادسرا و دادگاه این شهرستان شد که پس از طی مراحل قانونی، متهم به قتل محکوم به اعدام می‌شود.”

با گذشت ۲۱ سال از وقوع قتل و ابراز پیشمانی زندانی، وی در نهایت با رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

رهایی از اعدام یک زندانی در لردگان
به گزارش عصر ایران، یک زندانی محکوم به اعدام در شهرستان لردگان، با رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری با اشاره به این خبر گفت: “در سال ۱۳۹۹ به دنبال وقوع نزاع دسته‌جمعی در منطقه ساتح شهرستان لردگان متأسفانه شخصی به وسیله سلاح گرم به قتل می‌رسد.”

وی ادامه داد: “در ادامه با قطعیت یافتن رأی دادگاه، تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف و مقامات قضایی شهرستان لردگان برای رایزنی با خانواده مقتول و کسب رضایت از ایشان آغاز و سرانجام پس از تشکیل جلسات متعدد، با وساطت معتمدان و پیگیری‌های سفیران صلح و مسئولان قضایی، اولیای دم رضایت بی‌قید و شرط خود را برای رهایی محکوم علیه از اعدام اعلام کردند.”

رهایی از اعدام یک زندانی در کرج
به گزارش رکنا، یک زندانی در کرج با رضایت اولیای دم از اعدام نجات یافت.

بر اساس این گزارش، یک مرد که در سال ۹۷ در پی اختلافات خانوادگی خواهر خود را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود به اعدام محکوم شد.

مادر مقتول در جلسه دادگاه گفت: “فریبرز چند وقتی بود که به خاطر رفتارهای فریبا به او حساس شده بود او دوست نداشت خواهرش در جامعه با هر کسی ارتباط داشته بود سر همین مسئله بود که روز حادثه فریبرز ناگهان عصبانی شد و اسلحه به دست شد. من بین آنها قرار داشتم نتوانستم پسرم را کنترل کنم. او به حدی عصبی بود که حرفهای من هیچ تاثیری نداشت و ناگهان با شلیک فریبرز بود که دیدم دخترم پر پر شد. حالا چطور از شکایت پسرم صرف نظر نکنم دخترم را که از دست دادم و من فقط همین یک پسر را دارم.”

فریبرز با اظهار پشیمانی در دادگاه اعتراف کرد: “من از مدت ها قبل اسلحه را داشتم و در شکار حیوانات استفاده میکردم و مجوز آن سالها بود که باطل شده بود.”

نهایتا وی با رضایت مادرش از چوبه دار رهایی یافت.

هرانا۱۴۰۱/۰۶/۰۶

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

گیلانغرب؛ بردین جعفری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه، بردین جعفری، شهروند ساکن گیلانغرب توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. به گزارش خبرگزاری هرانا ...