۱۴۰۱ شهریور ۳, پنجشنبه

بازداشت و بی‌خبری از سرنوشت دو شهروند کُرد در شاهین‌دژ و مهاباد

طی روزهای اخیر دو شهروند اهل مهاباد و شاهین‌دژ (سایین قَلا) به نام‌های کاظم مام ‌اسماعیل و هیمن عبدی توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت شده و سرنوشت آنها نامعلوم است.

برپایه گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ (۲۱ آگوست ۲۰۲۲)، نیروهای اداره اطلاعات مهاباد با هجوم به منزل یک شهروند با هویت ابوبکر مام اسماعیل در روستای ”لج“ از توابع این شهرستان اقدام به بازداشت نامبرده و دو فرزندش به نام‌های کاظم مام اسماعیل و کامیل مام اسماعیل کرده‌اند.

هه‌نگاو مطلع شده است که ابوبکر و کامیل مام اسماعیل پس از ساعاتی آزاد شده و از سرنوشت کاظم مام اسماعیل اطلاعی در دسترس نیست.

گفتنیست که نیروهای اداره اطلاعات اقدام به تفتیش منزل این شهروند ضبط شماری از وسایل شخصی آنها کرده‌اند.

از سوی دیگر، طی روزهای اخیر یک شهروند کُرد اهل روستای قانزالی از توابع شهرستان شاهین‌دژ با هویت هیمن عبدی بدون ارئه هرگونه برگه قضایی در منزل خود بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در میاندوآب منتقل شده است.

تا زمان تنظیم این خبر اطلاع دقیقی از دلایل بازداشت و سرنوشت این دو شهروند در دسترس نیست و پیگیری‌های خانواده‌هایشان در این زمینه بی‌نتیجه مانده است.

هه‌نگاو: پنج‌شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۱

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

گیلانغرب؛ بردین جعفری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه، بردین جعفری، شهروند ساکن گیلانغرب توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. به گزارش خبرگزاری هرانا ...