۱۴۰۱ شهریور ۸, سه‌شنبه

چهار فعال صنفی معلمان دیواندره با تودیع قرار وثیقه سنگین آزاد شدند

امروز سه‌شنبه هشتم شهریورماه، امید شاه محمدی، هیوا قریشی، پرویز احسنی و کاوه محمدزاده از اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان – دیواندره پس از ٧٦ روز بازداشت موقت هرکدام با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد و پانصد میلیون تومانی از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج آزاد شدند.

این چهار فعال صنفی هرکدام با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد و پانصد میلیون تومانی به شیوه موقت تا پایان مراحل دادرسی از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج آزاد شدند.

این چهار عضو معلمان کردستان – دیواندره طی مدت بازداشت از دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده محروم بودند.

پیشتر شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران اعلام کرده بود که این چهار فعال صنفی به اتهام “تبلیغ علیه نظام” تفهیم اتهام شده‌اند.

صبح روز سه‌شنبه چهارم مردادماه، معلمان دیواندره در اعتراض به بازداشت امید شاه محمدی، هیوا قریشی، پرویز احسنی و کاوه محمدزاده در مقابل اداره آموزش و پرورش دست به تجمع زدند.

پس از برگزاری تجمع اعتراضی، نیروهای امنیتی با برخورد خشن فیزیکی و الفاظ رکیک و توهین آمیز اقدام به پراکنده کردن فرهنگیان و خانواده‌های معلمان زندانی اعم از پدر و مادر پیر آنها کردند.

روز چهارشنبه بیست و پنجم خردادماه، نیروهای امنیتی برای جلوگیری از برگزاری تجمع اعتراضی معلمان در مقابل اداره آموزش و پرورش دیواندره این چهار فعال صنفی معلمان را بازداشت کردند.

این چهار شهروند پس از بازداشت جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شدند.

امید شاه محمدی روز دوشنبه بیست و یکم آبان‌ماه ١٣٩٧ نیز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و پس از چهل روز بازداشت موقت با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

بعدها این فعال صنفی به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به یکسال حبس تعزیری محکوم شده بود.

عکس از راست به چپ: هیوا قریشی، پرویز احسنی، امید شاه محمدی و کاوه محمدزاده

خبرکوردستانحقوق بشر- 8 شهریور 1401

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

گیلانغرب؛ بردین جعفری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه، بردین جعفری، شهروند ساکن گیلانغرب توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. به گزارش خبرگزاری هرانا ...