۱۴۰۱ شهریور ۶, یکشنبه

عباس لسانی، پس از اتمام مرخصی به زندان اردبیل بازگشت

حقوق بشر در ایران – امروز شنبه ۵شهریور ماه ۱۴۰۱، عباس لسانی، زندانی سیاسی پس از اتمام دوران مرخصی برای تحمل ادامه حبس به زندان اردبیل بازگشت.

به گزارش حقوق بشر در ایران، ظهر امروز شنبه ۵ شهریور ماه ۱۴۰۱، عباس لسانی، فعال ملی مدنی، پس از اتمام دوران مرخصی درمانی ۶ ماهه خود برای تحمل ادامه حبس به زندان مرکزی اردبیل بازگشت. این زندانی سیاسی از تاریخ ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۰ به مرخصی درمانی اعزام شده‌ بود. عباس لسانی در حال تحمل حبس تعزیری ۸ ساله خود است.‌

به نقل از یک منبع مطلع در گفتگو با حقوق بشر در ایران:”عباس لسانی، علیرغم نظر کمسیون پزشکی قانونی مبنی بر تمدید مرخصی و نیاز به استراحت پس از عمل جراحی اما در پی مخالفت عبدالله طباطبایی، دادستان اردبیل با تمدید مرخصی امروز ظهر به زندان اردبیل بازگشت.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰، پرونده عباس لسانی در شعبه اول دیوان‌ عالی کشور به ریاست احمد مرتضوی مقدم و معاونت ابوالحسن هاشمی امام زاده، بررسی و پس از تشکیل جلسه دادرسی، با کاهش حبس تعزیری مواجه و این فعال ملی مدنی در تاریخ ۱۷خردادماه ۱۴۰۱، به اتهام(تشکیل و اداره گروه و جمعیت با هدف برهم زدن امنیت ملی) به تحمل ۸ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید در استان یزد محکوم شد.‌ عباس لسانی پیش از این حکم در حال تحمل حبس تعزیری ۱۵ ساله خود بود.

عباس لسانی، در تاریخ ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۰، از بند ۶ زندان مرکزی اردبیل، پس از تودیع وثیقه و تائید کمیسیون پزشکی قانونی، برای انجام مراحل درمانی و عمل جراحی دیسک کمر به مرخصی ۶ ماهه اعزام شده بود.

عباس لسانی، در تاریخ ۹ شهریور ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۱ دادگاه تجدیدنظر استان اردبیل به ریاست ناصر عتباتی و با حضور ۲ مستشار دادگاه بنامهای بلال مظفری و مرحمت شهباززاده به تحمل ۱۵ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به استان یزد محکوم شد و این حکم پس از ارجاع پرونده به شعبه دیوان‌عالی کشور در تاریخ ۱۴ تیر ماه ۱۳۹۹ عینا تائید شده بود.

این زندانی سیاسی، در تاریخ ۱۷ تیرماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب اردبیل، به ریاست قاضی خدادادی، با صدور دادنامه ای ضمن تبرئه از اتهامات مندرج در کیفرخواست فقط به اتهام(تشکیل گروه و دسته به قصد برهم زدن امنیت کشور)به تحمل ۸ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به یزد محکوم شده بود.

عباس لسانی، در مرحله بدوی طی ۳جلسه دادرسی برای ارائه دفاعیات خود از بابت همین پرونده در محل شعبه ۱ دادگاه انقلاب اردبیل به ریاست قاضی خدادادی، حاضر و از بابت اتهامات (تشکیل، اداره و عضویت در گروه به اصطلاح مدنی و قومی گاماج《شاخه اصلی》بوسیله چارت ترسیمی منتظم در پرونده توام با شکل‌گیری مجامع)، (ارتباط رسانه‌های گروهی معاند نظام با هدف ضدیت با کلیت نظام به نحو مستمر و مداوم)،(فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق انتشار مطالب موهن بواسطه مصاحبه با مجامع)،(سخنرانی با هدف بر هم زدن امنیت ملی)،(تحریک و تشویق اقوام ترک در استان آذربایجان غربی از طریق سخنرانی و مصاحبه با رسانه‌های معاند نظام و متعاقبا انتشار آن با هدف جنگ با اقوام کُرد)، دفاعیات خود را به دادگاه ارائه کرده بود.

حقوق بشر در ایران  ۵شهریور ماه ۱۴۰۱

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

گیلانغرب؛ بردین جعفری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه، بردین جعفری، شهروند ساکن گیلانغرب توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. به گزارش خبرگزاری هرانا ...