۱۴۰۱ مرداد ۷, جمعه

حسن اصغری ازغد شهروند بازداشتی آزاد شد

خبرگزاری هرانا – حسن اصغری ازغد شهروند بازداشتی ساکن مشهد امروز پنجشنبه ۶ مردادماه، آزاد شد. بازداشت این شهروند در تاریخ ۲۴ تیرماه، جهت اجرای حکم تبعید وی صورت گرفته بود. از وی خواسته شد که جهت اجرای این حکم در واحد اجرای احکام مشهد حاضر شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسن اصغری ازغد شهروند بازداشتی ساکن مشهد امروز پنجشنبه ۶ مردادماه، آزاد شد.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “به دلیل آنکه آقای اصغری خود را به اجرای احکام جهت اجرای حکم تبعید معرفی نکرده بود، در تاریخ ۲۴ تیرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود. از وی خواسته شده که پس از آزادی خود را جهت اجرای حکم تبعید به واحد اجرای احکام مشهد معرفی کند.”
حسن اصغری ازغد در سال ۹۴ توسط دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهامات “نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی” محاکمه و به ۴ سال حبس و ۲ سال تبعید محکوم شد. ۲ سال از محکومیت ۴ سال حبس وی، به حالت تعلیق در آمد. به گفته یک منبع مطلع، “این پرونده با شکایت بسیج و کمیته دانشگاه آزاد دماوند علیه وی گشوده شده بود”.

این شهروند اواخر سال ۹۵ جهت تحمل محکومیت خود، به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد. وی نهایتا اواخر سال ۹۷ با پایان دوران محکومیت از این زندان آزاد شد.

حسن اصغری ازغد شهروند بازداشتی ساکن مشهد است، وی پیشتر مدرس دانشگاه آزاد دماوند در رشته حقوق بود.

هرانا ۶ مرداد ۱۴۰۱

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

بانه؛ تیراندازی نیروهای نظامی منجر به جان باختن یک کولبر شد

خبرگزاری هرانا – امروز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه، یک کولبر در پی تیراندازی نیروهای نظامی در مناطق مرزی سورکیو واقع در شهرستان بانه، جان خ...