۱۴۰۱ خرداد ۱۷, سه‌شنبه

زندان زاهدان؛ انتقال دستکم دو زندانی به سلول انفرادی جهت اجرای حکم اعدام

 


 روز شنبه ۱۴ خردادماه، دستکم دو زندانی در زندان زاهدان که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهام قتل و اتهامات مرتبط با موادمخدر به اعدام محکوم شده بودند، جهت اجرای حکم به سلول‌ های انفرادی این زندان منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، روز شنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۱، دستکم دو زندانی در زندان زاهدان جهت اجرای حکم اعدام به سلول‌ های انفرادی این زندان منتقل شدند.

هویت این زندانیان نصیر محمدانی، فرزند اسلم، ۵۰ ساله، متاهل و ساکن روستای درگیابان و عیسی (نام خانوادگی نامشخص) اهل زاهدان، عنوان شده است.

نصیر محمدانی در سال ۹۲ از بابت اتهامات مرتبط با موادمخدر بازداشت شده است و از آن زمان تاکنون در زندان زاهدان به سر می برد. عیسی، زندانی دیگر نیز از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “۱۰ زندانی دیگر روز شنبه ۱۴ خردادماه، در زندان مرکزی زاهدان جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده اند”.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در بازه زمانی (اول ژانویه ۲۰۲۱ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۲۱) دستکم ۲۹۹ شهروند اعدام شدند و ۸۵ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۴ کودک-مجرم اشاره کرد.
بنا بر همین گزارش بیش از ۸۸ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که نهادهای حقوق بشری اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

زندان سقز؛ یک زندانی جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شد

خبرگزاری هرانا – یک زندانی در زندان سقز که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه جهت اجرای حکم به ...