۱۴۰۱ خرداد ۲۲, یکشنبه

اجرای حکم اعدام شش زندانی در زندان گرگان

 


حکم شش زندانی که پیشتر از بابت اتهام “تجاوز به عنف” در پرونده ای مشترک به اعدام محکوم شده بودند، در زندان گرگان به اجرا درآمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سازمان حقوق بشر ایران، روز دوشنبه ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۱، حکم اعدام شش زندانی در زندان گرگان اجرا شد.

در این گزارش، هویت سه تن از این زندانیان “یونس جهانتیغ، علی کی‌خواه و علی لک‌زایی” عنوان شده است و هویت سه تن دیگر نامشخص است.

این شش زندانی حدود سه سال پیش در یک پرونده مشترک از بابت اتهام “تجاوز به عنف” بازداشت و به اعدام محکوم شده بودند.

بر اساس این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است که: «علی کی‌خواه در زمان بازداشت تنها ۱۸ سال داشت و در هیچ تجاوزی نیز شرکت نکرده بود. تنها جرمش این بود که برای آنها غذا برده بود».

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در بازه زمانی (اول ژانویه ۲۰۲۱ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۲۱) دستکم ۲۹۹ شهروند اعدام شدند و ۸۵ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۴ کودک-مجرم اشاره کرد.
بنا بر همین گزارش بیش از ۸۸ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که نهادهای حقوق بشری اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

یک شهروند در شهرستان راسک بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه، مسلم پرنداخ، شهروند اهل شهرستان راسک توسط نیروهای امنیتی در این شهرستان بازداشت و به مکان...