۱۴۰۱ اردیبهشت ۳۱, شنبه

صدور حکم اعدام برای یک متهم همزمان با رهایی ۲ زندانی از اعدام

 


خبرگزاری هرانا – یک متهم در تهران از بابت اتهام قتل توسط دادگاه کیفری یک استان تهران به اعدام محکوم شد. همچنین دو زندانی محکوم به اعدام در شهرهای بندرعباس و میناب با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فرارو، یک متهم در تهران به اعدام محکوم شد.

براساس این گزارش، این پرونده با گزارش اورژانس و شکایت اولیای دم جوان نخبه‌ای که قرار بود برای تحصیل به یکی از دانشگاه‌های آمریکا برود، باز شد. بررسی‌ها نشان داد، پسر جوان در خانه دوستش به نام سامان بدحال‌ و توسط امدادگران اورژانس به بیمارستان منتقل شده و در آنجا فوت کرده است. با آزمایش‌های تخصصی مشخص شد، پسر جوان به دلیل مسمومیت با یک ماده شیمیایی فوت کرده است.

ماموران به تحقیق از پسر صاحبخانه که از نخبه‌های دانشگاهی است پرداختند. او گفت: من و دوستم که فوت شد، در مدرسه تیزهوشان درس می‌خواندیم و هر دو در دانشگاه ‌شریف قبول شدیم. بعد از لیسانس در دو دانشگاه جداگانه مشغول به تحصیل‌ شدیم و کمتر همدیگر را می‌دیدیم. چندی قبل متوجه شدم او از دانشگاهی در آمریکا بورسیه گرفته و قرار است به آنجا برود. با او تماس گرفتم و وقتی فهمید عقد کرده و به او خبر ندادم از من دلخور شد. من هم برای اینکه به این دلخوری پایان دهم او را به خانه دعوت کردم. من به دلیل اینکه شیمی خوانده بودم، ترکیبی از کلروفرم درست کرده و مصرف می‌کردم. آن را داخل آبمیوه ریخته و در یخچال گذاشته بودم که دوستم اشتباهی آن را خورد و مسموم شد.

با تکمیل تحقیقات در دادسرا برای سامان به اتهام قتل کیفرخواست صادر شد و پرونده‌اش به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.

متهم در شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه رفت. در ابتدای این جلسه وکیل اولیای ‌دم برای او درخواست اعدام کرد و گفت: متهم به دلیل حسادت، دوستش را با محلول شیمیایی به‌ عمد کشته است.

سپس سامان در جایگاه قرار گرفت و گفت: از دوران دبیرستان به آزمایشگاه علاقه داشته و محلول‌‌های شیمیایی را با هم ترکیب می‌کردم و با همین ترکیب‌ها به این محلول اعتیادآور دست پیدا کرده و آن را در خانه تهیه و با آبمیوه می‌خوردم. روز حادثه هم این محلول را درست‌ کرده و در یخچال گذاشته بودم که دوستم آن را خورد. خواستم او را به بیمارستان برسانم، اما کار از کار گذشته بود.

متهم در آخرین دفاعش گفت: وقتی دوستم سر یخچال رفت متوجه نشدم. اگر متوجه می‌شدم اجازه نمی‌دادم آن محلول را بخورد. ما رابطه خوبی با هم داشتیم و هیچ خصومتی بین ما نبود. من اگر می‌خواستم می‌توانستم مهاجرت کنم و دلیلی نداشت که بخواهم دست به قتل بزنم.

بعد از گفته‌های متهم هیات قضات وارد شور شدند و متهم را به اعدام محکوم کردند.

این در حالی بود که متهم یک بار پیش از این در دادگاه محاکمه و به اتهام قتل غیرعمد به پرداخت دیه محکوم شده بود، اما با اعتراض اولیای دم پرونده در دیوان عالی کشور رسیدگی و حکم نقض و در دومین جلسه رسیدگی متهم به اعدام محکوم شد.

در صورت اعتراض متهم، پرونده در دیوان عالی کشور بررسی خواهد شد.

رهایی ۲ زندانی در هرمزگان

به گزارش فارس، رییس کل دادگستری هرمزگان از آزادی دو زندانی محکوم به اعدام در این استان خبر داد.

مجتبی قهرمانی با اعلام این خبر افزود: این ۲ محکوم به جرم قتل عمد منتظر اجرای حکم بودند که با پیگیری رئیس دادگستری میناب و معاون دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس اولیای دم رضایت خود را اعلام داشته و به این زندانیان حیاتی دوباره بخشیدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

بانه؛ تیراندازی نیروهای نظامی منجر به جان باختن یک کولبر شد

خبرگزاری هرانا – امروز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه، یک کولبر در پی تیراندازی نیروهای نظامی در مناطق مرزی سورکیو واقع در شهرستان بانه، جان خ...