۱۴۰۱ خرداد ۷, شنبه

مرگ یک زندانی در زندان بیرجند



  روز جمعه ۶ خردادماه، یک زندانی در زندان بیرجند بر اثر ایست قلبی جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رسانک، روز جمعه ۶ خرداد ١۴٠١، یک زندانی در زندان بیرجند بر اثر ایست قلبی جان خود را از دست داد.

هویت این زندانی گل آقا نارویی، فرزند رسول و اهل روستای حیدر ملاشریف از توابع شهرستان زهک عنوان شده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “یکی از هم بندی های گل آقا روز پنجشنبه طی تماسی با خانواده این زندانی خبر داد که مسئولان زندان وی را از بند خارج کرده اند”.

این منبع افزود: “روز جمعه خانواده این زندانی موفق شدند با زندان بیرجند تماس برقرار کنند و مسئولین زندان از آنها خواستند تا جهت ترخیص پیکر فرزندشان به آنجا مراجعه کنند”.

این زندانی در سال ۱۳۹۸ از بابت اتهامات مرتبط با موادمخدر بازداشت و پس از دوسال نگهداری در زندان نصرآباد زابل به دلایل نامعلومی به زندان بیرجند منتقل شده بود.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در بازه زمانی (اول ژانویه ۲۰۲۱ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۲۱)، در رسته زندانیان دستکم ۲۰ مورد مرگ زندانی بر اثر بیماری، ۵ مورد خودکشی و ۱ مورد خودسوزی زندانی، ۵ مورد قتل زندانی توسط ماموران، ثبت شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

یک شهروند در شهرستان راسک بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه، مسلم پرنداخ، شهروند اهل شهرستان راسک توسط نیروهای امنیتی در این شهرستان بازداشت و به مکان...