۱۴۰۱ فروردین ۹, سه‌شنبه

یوسف سلحشور به حبس و محرومیت های اجتماعی محکوم شد

 


خبرگزاری هرانا – یوسف سلحشور، فعال ترک (آذربایجانی) توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب تبریز به ۱ سال حبس،۲ سال ممنوعیت خروج از کشور و ۲ سال ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یوسف سلحشور، فعال ترک (آذربایجانی) توسط دادگاه انقلاب تبریز به حبس و مجازات های تکمیلی محکوم شد.

براساس این حکم که توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی فتح نژاد صادر و به صورت شفاهی به اصغر محمدی وکیل مدافع آقای سلحشور ابلاغ شده، این شهروند از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال حبس،۲ سال ممنوعیت خروج از کشور و ۲ سال ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شده است.

وی اخیرا در بخش دیگر پرونده خود توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی از اتهامات انتسابی تبرئه شده بود. آقای سلحشور در این خصوص پیشتر توسط شعبه ۱۱۱ دادگاه کیفری دو تبریز به تحمل ۳۷ ضربه شلاق و پرداخت جزای نقدی  محکوم شده بود.

یوسف سلحشور در تاریخ ۳ مردادماه توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در تبریز منتقل شده بود. این شهروند شب چهارشنبه ۲۰ مردادماه طی تماس تلفنی با خانواده‌ خود از انتقالش به زندان تبریز خبر داد. وی نهایتا در تاریخ ۲۳ مردادماه با تودیع قرار از زندان تبریز آزاد شد.

آخرین جلسه بازپرسی یوسف سلحشور در تاریخ ۲۰ شهریورماه در دادسرای عمومی و انقلاب تبریز برگزار شده بود. آقای سلحشور پیشتر نیز توسط شعبه ۱۵ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی” مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بود.

لازم به ذکر است؛ روز شنبه ۲ مردادماه شماری از شهروندان ساکن تبریز در حمایت از اعتراضات خوزستان به بی آبی  و سوء مدیریت مسئولان، دست به تجمع و راهپیمایی اعتراضی زدند. در جریان تجمعات اعتراضی شهروندان شماری از آنان بازداشت شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

کلیپ روز جهانی سلامت و ایمنی محیط کار، گرامیداشت ۲۸ آپریل

کلیپ روز جهانی سلامت و ایمنی محیط کار، گرامیداشت ۲۸ آپریل