۱۴۰۰ اسفند ۱۹, پنجشنبه

بازداشت و ناپدیدی قهری عبدالله روزرخ خیاط ۵۲ ساله در مریوان

 


هه‌نگاو: یک شهروند اهل مریوان حدوداً سه هفته پیش توسط نیروهای امنیتی بازداشت و تاکنون  سرنوشتش وی نامعلوم است.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو،مقارن ساعت ۱۱ قبل ظهر روز شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ (۱۹ فوریه ۲۰۲۲)، نیروهای اداره اطلاعات مریوان عبدالله روزرخ شهروند ۵۲ ساله اهل مریوان را در محل کارش بازداشت کرده‌اند.

به گفته یکی از نزدیکان خانواده روزرخ، نیروهای اداره اطلاعات به خیاطی آقای روزرخ  در خیابان "کوره موسوی" هجوم برده و بدون ارائه هرگونه اوراق و دستور قضایی اقدام به بازداشت وی نموده و علی‌رغم پیگیری مستمر خانواده هیچ خبری از محل نگهداری و سرنوشت ایشان در دسترس نیست.

هه‌نگاو مطلع شده است که عبدالله روزرخ از بیماری شدید کبدی رنج می‌برد و عدم دسترسی وی به داروها پزشک متخصص جانش را با خطر جدی روبرو کرده است.

تا زمان تنظیم این خبر هیچ اطلاعی از دلایل بازداشت و اتهامات وارده به عبدالله روزرخ در دسترس نیست. با این حال منبع نزدیک به خانواده‌ وی به هه‌نگاو گفت پیشتر چند بار توسط نهادهای امنیتی به دلیل دوخت لباس‌های کُردی شبیه لباس سازمانی احزاب کُردستانی توسط نهادهای امنیتی تهدید به بازداشت شده است.


هه‌نگاو با لحاظ شمول وضعیت ناپدیدی قهری نسبت به این شهروند، دادستان و اداره اطلاعات مریوان را مسئول مستقیم جان و سلامت وی می‌داند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

کلیپ روز جهانی سلامت و ایمنی محیط کار، گرامیداشت ۲۸ آپریل

کلیپ روز جهانی سلامت و ایمنی محیط کار، گرامیداشت ۲۸ آپریل