۱۴۰۰ اسفند ۱۵, یکشنبه

محمد مرادی به ١۵ سال تبعید محکوم شد

 


محمد مرادی، شهروند اهل روستای قبر حسین از توابع شهرستان پیرانشهر توسط دادگاه انقلاب مهاباد به ١۵ سال تبعید به یکی از شهرهای استان زنجان محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، محمد مرادی، شهروند اهل روستای قبر حسین از توابع شهرستان پیرانشهر توسط دادگاه انقلاب مهاباد به ١۵ سال تبعید به یکی از شهرهای استان زنجان محکوم شد.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “این زندانی سیاسی امروز شنبه ۱۴ اسفندماه به اجرای احکام زندان نقده احضار و این حکم رسماً به وی ابلاغ شده است”.

بر اساس این گزارش، روز یکشنبه ۸ اسفندماه جلسه محاکمه این زندانی سیاسی پس از نقض حکم در دیوان عالی کشور از طریق ویدئو کنفرانس در شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد برگزار و دادگاه برای آزادی موقت وی وثیقه ٨ میلیارد تومانی درخواست کرده بود.

پیشتر حکم ۴۰ سال حبس در تبعید محمد مرادی، شهروند اهل پیرانشهر توسط دیوان عالی کشور نقض و پرونده به شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد جهت رسیدگی مجدد ارجاع داده شده بود.

آخرین جلسه دادگاهی آقای مرادی در اردیبهشت‌ماه سال جاری در شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی جواد غلامی برگزار و این شهروند از بابت اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب مخالف نظام به ۴۰ سال حبس در تبعید در زندان ارومیه محکوم شد.

محمد مرادی پیشتر عضو یکی از احزاب کرد مخالف نظام بوده و پس از جدایی از این حزب در شهریورماه سال ۹۶ به ایران بازگشته بود. وی پس از بازگشت به کشور توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در ارومیه منتقل شد. او مدتی بعد با اتمام مراحل بازجویی ابتدا به زندان ارومیه و سپس به زندان نقده منتقل شد.

محمد مرادی، ۳۵ ساله، متاهل و و پدر دو فرزند است. وی هم‌ اکنون در زندان نقده بسر می‌برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

کلیپ روز جهانی سلامت و ایمنی محیط کار، گرامیداشت ۲۸ آپریل

کلیپ روز جهانی سلامت و ایمنی محیط کار، گرامیداشت ۲۸ آپریل