۱۴۰۱ فروردین ۷, یکشنبه

گزارشی از آخرین وضعیت احمد یزدانی پور در زندان اوین

 


خبرگزاری هرانا – احمد یزدانی پور، زندانی سیاسی از بهمن‌ماه ۹۹ دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کند. این امر در حالی است که آقای یزدانی پور مبتلا به بیماری ریوی بوده و بنا به تشخیص پزشک معالجش از حضور مداوم در فضاهای بسته منع شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، احمد یزدانی پور، زندانی سیاسی دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کند.

احمد یزدانی پور مبتلا به بیماری آسم مقاوم به درمان است و پزشک معالجش، حضور مداوم وی در فضاهای بسته را منع کرده است.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “بیماری احمد یزدانی پور نسبت به سال‌های قبل پیشرفت کرده و به ریه‌های ایشان آسیب جدی رسانده است. با توجه به تشخیص پزشک معالج و بیماری وی ادامه حضور احمد یزدانی پور در زندان می‌تواند خطرات جانی برای ایشان در پی داشته باشد.”

آقای یزدانی پور در تاریخ ۲ اسفندماه ۹۸ توسط نیروهای اطلاعات سپاه در خیابانی در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. یک روز پس از بازداشت، ماموران امنیتی به منزل وی مراجعه کرده و ضمن بازرسی محل و ضبط وسایل شخصی از جمله کامپیوتر، تعدادی کتاب و دست‌نوشته‌های وی، دختر او، فروزان یزدانی پور، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مطالعات فرهنگی و رسانه دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران را نیز بازداشت کردند. فرزوان یزدانی پور نهایتا در تاریخ ۲۸ اسفندماه ۹۸ با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد و مدتی بعد از اتهامات مطروحه تبرئه شد.

احمد یزدانی پور نیز نهایتا در تاریخ ۱۸ فروردین‌ماه امسال با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومان به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد. وی مدتی بعد توسط دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به ۳ سال و ۹ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

وی مورخ ۷ بهمن‌ماه ۱۳۹۹، پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد.

احمد یزدانی پور، حدودا ۶۳ ساله و فعال سیاسی در دهه شصت است. وی در میانه دهه هفتاد به دلیل فعالیت‌های مسالمت آمیز خود با تهدید اداره اطلاعات شهرستان دورود شغل خود را از دست داده بود. آقای یزدانی پور طی سال‌های اخیر به پژوهش بر روی قرآن و تاریخ ایران می‌پرداخت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

فرحناز نیکخو به ده سال حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – فرحناز نیکخو که در بند زنان زندان اوین محبوس است، توسط شعبه پانزده دادگاه انقلاب تهران، به ریاست قاضی صلواتی به تحمل ده سا...