۱۴۰۰ اسفند ۱۵, یکشنبه

تایید ابتلای محمد تقوی به کرونا در زندان اوین

 


ابتلای محمد تقوی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین به کرونا تایید شد. آقای تقوی از چند روز قبل به بهداری بند ۴ این زندان منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۰، ابتلای محمد تقوی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین به کرونا تایید شد.

به گفته یک منبع مطلع آقای تقوی از چند روز قبل به بهداری بند ۴ این زندان که به عنوان محل نگهداری مبتلایان به کرونا در نظر گرفته شده، منتقل شده است.

اخیرا هرانا از ابتلای عماد شرقی، شهروند دو تابعیتی ایرانی-آمریکایی و رضا قلندری، زندانی سیاسی به کرونا در این زندان خبر داده بود.

هرانا پیشتر در گزارشی از محرومیت محمد تقوی از حق ملاقات با خانواده اش خبر داده بود. یک منبع در این خصوص به هرانا گفته بود: «محمد تقوی زمانی که مادر سالخورده اش برای ملاقات با او آمده بود، فاصله بین اندرزگاه ۸ تا سالن ملاقات را به دلیل سرمای هوا و برفی که روی زمین نشسته بود با کفش طی کرده و به همین دلیل به دستور فردی به نام زمانی که معاون بند است و با هماهنگی با علی هاشمی، رئیس زندان از ملاقات محروم شده.»

آقای تقوی پیشتر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور” به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

این شهروند از تاریخ ۱۹ خردادماه امسال دوران محکومیت را در این زندان سپری می‌کند.

محمد تقوی، ۵۵ ساله است و هم اکنون در بند ۸ زندان اوین بسر می‌برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

فرحناز نیکخو به ده سال حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – فرحناز نیکخو که در بند زنان زندان اوین محبوس است، توسط شعبه پانزده دادگاه انقلاب تهران، به ریاست قاضی صلواتی به تحمل ده سا...