۱۴۰۰ بهمن ۲۰, چهارشنبه

هجوم نیروهای اطلاعات سپاه به دفتر "نشر باشور" در ایلام و منزل مدیر این انتشارات

 


هه‌نگاو: نیروهای اطلاعات سپاه با هجوم به منزل مدیر "نشر باشور" در شهر ایوانغرب استان ایلام ضمن تفتیش منزل این فعال فرهنگی اقدام به تفتیش دفتر "نشر باشور" کرده‌اند.

برپایه گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ (۷ فوریه ۲۰۲۲)، نیروهای اطلاعات سپاه به منزل محمد مرادی‌نصاری شاعر و مدیر مسئول "نشر باشور" یورش برده و ضمن تفتیش منزل این فعال فرهنگی و ادبی اقدام به ضبط وسایل شخصی ایشان شامل کامپیوتر، موبایل و... کرده‌اند.
هه‌نگاو مطلع شده است که همان روز، نیروهای اطلاعات سپاه به دفتر "نشر باشور"  در شهر ایلام هجوم برده و آنجا را نیز مورد تفتیش قرار داده‌اند. طی مدت اخیر این دومین باری است که این مرکز توسط نیروهای مذکور تفتیش می‌شود.

نشر باشور » به عنوان ناشر تخصصی ادبیات و هنر (با تمرکز بر زبان و ادبیات کُردی جنوبی) فعالیت دارد و طی سال‌های اخیر یکی از موفق‌ترین انتشارات در چاپ کتاب‌های کوردی بوده است.

گفتنیست که محمد مرادی‌نصاری از فعالین فرهنگی و ادبی شناخته شده کُرد طی سال‌های اخیر بارها توسط نیروهای اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه پاسداران احضار و در رابطه با فعالیت‌هایش مورد بازجویی و تهدید قرار گرفته است.
منابع هه‌نگاو گزارش داده‌اند که طی روزهای گذشته چندین فعال ادبی و فرهنگی که در حوزه ادبیات کُردی فعالیت دارند توسط نهادهای امنیتی احضار و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.
نشر باشور از سه سال پیش جایزه ادبی را تحت عنوان "باشور" و در دو بخش پژوهش و نقد ادبی و علمی به نویسندگان کُرد اهدا می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

یک زندانی در زندان اردبیل اعدام شد

خبرگزاری هرانا – سحرگاه امروز سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه، حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با جرایم مواد مخدر به اعدام محکوم ش...