۱۴۰۰ بهمن ۲۵, دوشنبه

بازداشت یک سرباز کُرد در تهران

 


روز چهارشنبه بیستم بهمن‌ماه، یک سرباز کُرد به نام "محمدصدیق عزیزی" فرزند لقمان اهل اشنویه از سوی حفاظت اطلاعات ارتش بازداشت شده است.

یکی از نزدیکان این سرباز کُرد به کُردپا اعلام کرد: این سرباز پس از بازداشت به مکان نامعلومی منتقل و از سرنوشت وی اطلاع دقیقی در دسترس نیست.

این منبع مطلع افزود: این شهروند در یکی از پادگان‌های ارتش در تهران سرباز است.

این منبع مطلع اظهار داشت: تاکنون پیگیری‌های خانواده عزیزی جهت اطلاع از سرنوشت فرزندشان بی‌نتیجه بوده است.

تا لحظه انتشار این خبر، از دلیل بازداشت این سرباز کُرد اطلاعی در دسترس نیست.

روز دوشنبه سی‌ و یکم خردادماه، نیروهای امنیتی وابسته به اداره اطلاعات اشنویه بدون ارائه حکم قضایی لقمان عزیزی پدر این سرباز را بازداشت و وی را جهت بازجویی به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در ارومیه منتقل کرده بودند.

این شهروند پس از اتمام دوران بازجویی به زندان اشنویه منتقل و روز سه‌شنبه پنجم مردادماه با تودیع قرار وثیقه از زندان این شهرستان آزاد شده بود.

لقمان عزیزی پس از آزادی از زندان از ایران خارج شده است.

لقمان عزیزی سیزدهم تیرماه ١٣٩٥ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و هجدهم شهریورماه همان سال از بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه به زندان اشنویه منتقل شده بود.

این شهروند دهم مهرماه ١٣٩٥ با تودیع قرار وثیقه آزاد و سیزدهم اسفندماه همان سال در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو اشنویه به ریاست قاضی "رضایی" به اتهامات "عضویت در حزب دمکرات کردستان ایران، اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام" به ١٦ سال حبس محکوم که هفتم تیرماه ١٣٩٦، شعبه ۱۰ دادگاه تجدید نظر ارومیه با حذف اتهام "اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی"، دادنامه بدوی را برای آقای عزیزی تأیید کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

بانه؛ تیراندازی نیروهای نظامی منجر به جان باختن یک کولبر شد

خبرگزاری هرانا – امروز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه، یک کولبر در پی تیراندازی نیروهای نظامی در مناطق مرزی سورکیو واقع در شهرستان بانه، جان خ...