۱۴۰۰ بهمن ۲۴, یکشنبه

آخرین وضعیت زندانی سیاسی ستار بابایی در زندان اوین



زندانی سیاسی ستار بابایی بعد از گذشت یک سال، همچنان بصورت بلاتکلیف در اوین محبوس است و هیچ حکمی از طرف اجرای احکام به او ابلاغ نشده است

زندانی سیاسی ستار بابایی که بعد از یک سال حبس، هنوز حکم وی از طرف اجرای احکام ابلاغ نشده است، در شرایط سخت و بصورت بلاتکلیف در زندان اوین بسر می برد.

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، ۲۳ بهمن ۱۴۰۰، زندانی سیاسی ستار بابایی مدت یک سال است که در زندان اوین محبوس است. با وجود اینکه آقای بابایی به دو سال حبس تعزیری محکوم شده و هم اکنون مدت یک سال است که در زندان به سر می برد، اما هنوز حکم وی از طرف اجرای احکام به او ابلاغ نشده است.

ستار بابایی اهل خلخال در سوم بهمن ماه ۹۸ همراه با همسرش توسط اداره اطلاعات در فرودگاه «امام» بدون ارائه حکم قضایی بازداشت شدند. پس از دستگیری او را به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل کردند. او مدت دوماه و نیم در سلول های ۲۰۹ زندان اوین تحت بازجویی قرار داشت. در زمان بازجویی خانواده وی از او بی اطلاع بودند.

پس از دوماه و نیم بازجویی، او را با وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی تا زمان تعیین تکلیف پرونده آزاد کردند.

آقای ستار بابایی در روز ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۹، توسط قاضی مقیسه به دادگاه شعبه ۲۸ احضار و بعد از چند ساعت بازداشت در بازداشتگاه به بند ۴ زندان اوین منتقل شد.

با وجود اینکه آقای بابایی برای شرکت در جلسات دادگاه از زندان به دادگاه منتقل می شد، اما رای دادگاه بر علیه وی به صورت غیابی صادر شده است.

آقای بابایی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب توسط قاضی مقیسه و قاضی عموزاد محاکمه و توسط قاضی عموزاد به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور»، «اقدام علیه امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام به نفع مجاهدین خلق» به ۲ سال زندان محکوم شد. این حکم در ابتدا در دادگاه واخواهی و سپس توسط قاضی زرگر در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد.

با وجود صدور حکم، اجرای احکام این حکم را به ایشان ابلاغ نکرده و وی به صورت بلاتکلیف همچنان در بند ۴ زندان اوین محبوس است.

ستار بابایی از سال ۹۸ از دیدار تنها فرزندش محروم مانده و همسر وی نیز بیمار و تحت فشار روحی و روانی شدید به سر می برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

بانه؛ تیراندازی نیروهای نظامی منجر به جان باختن یک کولبر شد

خبرگزاری هرانا – امروز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه، یک کولبر در پی تیراندازی نیروهای نظامی در مناطق مرزی سورکیو واقع در شهرستان بانه، جان خ...