۱۴۰۰ بهمن ۱۷, یکشنبه

نقض حقوق بشر در ایران شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰، از طریق اذیت و آزار زندانیان سیاسی و اجرای مخفیانه احکام اعدام در زندانها

 


شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰، اخبار سرکوب در ایران و نقض حقوق بشر در ۲۴ ساعت گذشته توسط کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام از منابع مختلف حقوق بشری گرد آوری شده، به اطلاع خوانندگان می‌رسد:

امروز شنبه ۱۶ بهمن دومین روز از دور دوم دادگاه مردمی آبان برگزار شد. با گذشت سه ماه از برگزاری دور اول دادگاه مردمی آبان، دور دوم این دادگاه روز جمعه ۱۵ آبان ۱۴۰۰، به‌صورت غیرعلنی برگزار شد. این دادگاه برای «تعیین ماهیت جنایات روی داده» در اعتراضات آبان ۹۸ و برای «پاسخگو کردن مسئولان این جنایت» در لندن آغاز به کار کرده و قرار است تا سه روز ادامه پیدا کند.

قرچک ورامین– ۱۵ بهمن ۱۴۰۰، زندانی سیاسی صبا کردافشاری بدلیل اعتراض به نبود آب گرم در زندان قرچک ورامین، توسط شورای انضباطی زندان و به دستور صغری خدادادی سه ماه از اعزام به مرخصی درمان محروم شد.

شیراز – سحرگاه چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰، حکم اعدام دو زندانی بنامهای محمد قانع و علی اکبر ( نام فامیل نامشخص) با اتهام قتل در زندان عادل آباد شیراز اجرا شده است. (این خبر روز گذشته منتشر شد)

اراک – محمد نجفی، وکیل دادگستری امروز شنبه ۱۶ بهمن ماه با پایان ایام مرخصی به زندان اراک بازگشت. آقای نجفی در تاریخ ۲۸ آذرماه از زندان اراک به مرخصی استعلاجی اعزام شده بود.

پاوه– رویا محی‌الدینی، دختر نوجوان ۱۸ ساله کرد اهل پاوه توسط دادگاه انقلاب به ریاست قاضی یعقوب حبیبی به یک سال حبس تعزیری و ۳ سال ممنوع‌الخروج شدن از ایران محکوم شد. اتهام رویا عضویت در حزب دمکرات کردستان بوده و در دادگاه از حداقل حقوق خود از جمله داشتن وکیل محروم بوده است.

میناب – کمال شریفی، زندانی سیاسی کُرد که مدت ۱۴ سال است بدون حق استفاده از مرخصی و ملاقات و دیدار با خانواده‌اش در زندان مرکزی میناب محبوس است ضمن انتشار نامه ای از زندان از تمامی آزادیخواهان و سازمانهای حقوق ب بشری که صدایش بودند تقدیر و تشکر کرد.

تهران – اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات جمشید شارمهد، شهروند دو تابعیتی ایرانی-آلمانی روز یکشنبه ۱۷ بهمن ماه در یکی از شعب دادگاه انقلاب برگزار خواهد شد. گفته می شود بخش دیگری از اتهامات وی در دادگاه کیفری و به فاصله یک ماه پس از دادگاه حقوقی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

پشامگ – فضل الرحمن کوهی، روحانی اهل سنت و امام جمعه پشامگ، روز جمعه ۱۵ بهمن‌ماه، از زندان وکیل آباد مشهد به مرخصی اعزام شد. آقای کوهی دوران محکومیت ۶ سال و چهار ماهه خود را در این زندان سپری می کند.

قرچک ورامین – مژگان کشاورز، فعال مدنی که از مهرماه سال جاری از زندان قرچک ورامین به مرخصی اعزام شده بود، با تایید آزادی مشروط دیگر به زندان باز نخواهد گشت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

یک زندانی در زندان اردبیل اعدام شد

خبرگزاری هرانا – سحرگاه امروز سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه، حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با جرایم مواد مخدر به اعدام محکوم ش...