۱۴۰۰ آبان ۱۴, جمعه

محمد مردی به حبس و شلاق محکوم شد

 



خبرگزاری هرانا – محمد مردی، شهروند ساکن تبریز توسط شعبه ۱۱۱ دادگاه کیفری دو تبریز به ۳ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد مردی، شهروند ساکن تبریز توسط دادگاه کیفری تبریز به حبس و شلاق محکوم شد.

بر اساس این حکم که از سوی شعبه ۱۱۱ دادگاه کیفری دو تبریز صادر و به وی ابلاغ شده است، آقای مردی از بابت اتهام “اخلال در نظم عمومی از طریق ایجاد هیاهو و جنجال موجب اخلال در نظم و آسایش عمومی” به ۳ ماه حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وی پیشتر در این شعبه برگزار شده بود که آقای مردی به دلیل بستری بودن در بیمارستان نتوانست در جلسه دادگاه حاضر شود.

محمد مردی در تاریخ ۴ مردادماه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به یکی از بازداشتگاه های امنیتی در تبریز منتقل شده بود. وی در تاریخ ۲۰ مردادماه طی یک تماس تلفنی از انتقالش به زندان تبریز خبر داد. آقای مردی نهایتا در تاریخ ۲۳ مردادماه، با تودیع قرار وثیقه، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از این زندان آزاد شد.

روز شنبه ۲ مردادماه، شماری از شهروندان ساکن تبریز در حمایت از اعتراضات خوزستان به بی آبی  و سوء مدیریت مسئولان دست به تجمع و راهپیمایی اعتراضی زدند که در جریان این تجمع شماری از شهروندان بازداشت شدند.

لازم به ذکر است محمد مردی پیش از این نیز به دلیل فعالیت های خود سابقه بازداشت داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

یک زندانی در زندان اردبیل اعدام شد

خبرگزاری هرانا – سحرگاه امروز سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه، حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با جرایم مواد مخدر به اعدام محکوم ش...