۱۴۰۰ تیر ۱۲, شنبه

بخشش اولیای دم و نجات اعدامیان

 


طی سال ۹۹؛ رهایی از اعدام ۶۰ زندانی در خراسان رضوی و ۹ زندانی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری هرانا – بنابر اعلام رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری، طی سال گذشته، ۹ زندانی محکوم به اعدام در این استان، با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند. همچنین به دنبال بخشش اولیای دم، ۶۰ زندانی در استان خراسان رضوی در سال ۹۹ از اعدام نجات یافتند.


به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، طی سال گذشته، ۹ زندانی محکوم به اعدام در استان چهارمحال و بختیاری با گذشت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور تقویت فعالیت نهادهای مردمی و حل و فصل دعاوی از طریق مصالحه، ستاد ملی صبر که یکی از سیاست‌های مدون در سند تحول قضایی است تشکیل شده است.

طی سال ۹۹ رهایی ۶۰ زندانی محکوم به اعدام در استان خراسان رضوی

به گزارش میزان، رئیس شورا‌های حل اختلاف خراسان رضوی از ایجاد صلح و سازش در ۶۰ پرونده اعدام با کسب رضایت اولیاء دم خبر داد.

محمود رفسنجانی در این خصوص گفت: در سال گذشته ۶ هزار و ۵۵۶ پرونده به این شعب ارجاع داده شده که ۵ هزار و ۵۷۱ پرونده مختومه شده و ۳۵۴ پرونده منتهی به سازش شده است که طبق آمار ۶۳ درصد پرونده‌های ارجاعی منتهی به سازش شده اند.

همچنین در ۳ ماهه سال جاری ۲ هزار و ۸۶۵ پرونده ارجاع داده شده که ۱۹۸۳ فقره پرونده مختومه و ۹۴۷ فقره منجر به سازش شده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

گیلانغرب؛ بردین جعفری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه، بردین جعفری، شهروند ساکن گیلانغرب توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. به گزارش خبرگزاری هرانا ...