۱۴۰۰ خرداد ۳۰, یکشنبه

طاهرافشار، فعال ترک (آذربایجانی) با پایان ایام مرخصی به زندان ارومیه بازگشت

 







طاهرافشار، فعال ترک (آذربایجانی) با پایان ایام مرخصی به زندان ارومیه بازگشت. 

آقای طاهرافشار، که در حال تحمل دوران محکومیت یک سال حبس خود است، روز دوشنبه ۲۴ خردادماه، از زندان ارومیه به مرخصی کوتاه مدت اعزام شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۲۹ خردادماه ۱۴۰۰، سالار طاهرافشار، فعال ترک (آذربایجانی) با پایان ایام مرخصی به زندان ارومیه بازگشت.

آقای طاهرافشار روز دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰، با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی از زندان ارومیه به مرخصی اعزام شده بود.

سالار طاهر افشار در تاریخ ۲۶ تیرماه سال گذشته در جریان تجمعی اعتراضی در پی فراخوان قبلی و در واکنش به تحولات منطقه در ارومیه بازداشت و نهایتا در تاریخ ۳۱ تیرماه ۹۹ با تودیع قرار ۵۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

آقای طاهر افشار مجددا در تاریخ ۱۰ مهرماه ۹۹ در ادامه اعتراضات گسترده در شهرهای مختلف استان‌های آذربایجان و سایر مناطق ترک نشین در واکنش به تحولات اخیر در منطقه، در ارومیه بازداشت و در تاریخ ۱۱ مهرماه ۹۹ با تودیع قرار آزاد شد. جلسه بازپرسی رسیدگی به اتهامات وی به همراه ۹ تن دیگر پیشتر در آذرماه سال گذشته در شعبه ۸ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه برگزار شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سالار طاهرافشار در تاریخ ۲۴ آذرماه ۹۹ در این شعبه برگزار و از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام و عضویت در گروه ها و دستجات با هدف برهم زدن امنیت کشور” به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد. وی نهایتا توسط شعبه ۱۳ دادگاه های تجدید نظر استان آذربایجان غربی به ریاست قاضی علیپور و رجبی، از اتهام عضویت در گروه ها و دستجات با هدف برهم زدن امنیت کشور تبرئه و از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

او نهایتا در تاریخ ۳۰ فروردین‌ماه، توسط نیروهای امنیتی در منزل پدری خود بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت به زندان ارومیه منتقل شد.

سالار طاهر افشار پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

بانه؛ تیراندازی نیروهای نظامی منجر به جان باختن یک کولبر شد

خبرگزاری هرانا – امروز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه، یک کولبر در پی تیراندازی نیروهای نظامی در مناطق مرزی سورکیو واقع در شهرستان بانه، جان خ...