۱۴۰۰ اردیبهشت ۱۳, دوشنبه

یک متهم در مهریز به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد











یک متهم در مهریز به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد


دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مهریز در استان یزد از صدور حکم قطعی شلاق برای یکی از اعضای شورای اسلامی این شهرستان خبر داد. این متهم در کنار سایر مجازات ها به تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. این در حالی است که کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات های تحقیر آمیز و نافی کرامت انسانی مانند شلاق را ممنوع کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مهریز از صدور حکم قطعی شلاق برای یکی از اعضای شورای اسلامی این شهرستان خبر داد.

علی زارع در این خصوص اظهار کرد: محکوم علیه به محرومیت از اشتغال در شهرداری و فعالیت در شورای اسلامی شهر و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری محکوم شده است.

وی افزود: با محکوم شدن این عضو شورای اسلامی، حکم قطعی به محکوم علیه و نهادهای ذی ربط ابلاغ خواهد شد و در خصوص سایر عناوین اتهامی انتسابی به نامبرده، پرونده همچنان مفتوح و در حال رسیدگی است.

در این گزارش به هویت این شهروند اشاره نشده است.

لازم به ذکر است ایران از معدود کشورهایی است که کماکان از مجازات های تحقیرآمیز استفاده می کند این در حالی است که میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات های غیر انسانی و موهن از جمله اعدام و شلاق را ممنوع کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نظرات خود را ارسال کنید

یک شهروند در شهرستان راسک بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه، مسلم پرنداخ، شهروند اهل شهرستان راسک توسط نیروهای امنیتی در این شهرستان بازداشت و به مکان...